۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰

تلاش مهندسان برای بیدار کردن رایانه 50 ساله

ایتنا- این رایانه 50 ساله، برای برسسی نتایج امتحانات دانشگاه لندن در اواخر دهه 60 استفاده می‌شد.
تلاش مهندسان برای بیدار کردن رایانه 50 ساله



مهندسان انگلیسی می‌گویند در تلاش برای راه اندازی دوباره یک رایانه ۵۰ ساله به اسم فلوسی هستند که یکی از قدیمی ترین رایانه های تولید انبوه شده ای است که در زمان حاضر وجود دارد.


به گزارش ایتنا از  مهر، موزه ملی رایانه انگلیس اعلام کرد در تلاش برای بازسازی آن چیزی است که گفته می شود آخرین رایانه موسوم به ICT ۱۳۰۱ است و آن قدر خوب حفظ شده که می تواند دوباره کار کند.

این دستگاه که با اندازه ۲۰ در ۲۳ فوتی خود به سختی می توان آن را رایانه رومیزی خواند در اصل برای بررسی نتایج امتحانات دانشجویان دانشگاه لندن در اواخر دهه ۱۹۶۰ استفاده می شده است.

کوین مورل سرپرست موزه ملی رایانه گفت: پیش از این زمان ، رایانه های بسیار بزرگ دارای دریچه ها و هزاران لوله خلاء و بسیار داغ بودند و از این رو نمی شد از آنها در ادارات معمولی استفاده کرد.

وی افزود: اما در این دستگاه از ترانزیستور استفاده شده که انرژی بسیار کمی مصرف می کرده است. این به آن معنا بوده که شما می توانستید تعداد بیشتری از آنها را در یک مکان داشته و نیازی به تجهیزات خنک سازی پیچیده نداشته باشید از سوی دیگر این ماشین بر خلاف رایانه های پیش از خود نیازی به مصرف انرژی زیادی نداشته است.

پس از پایان ماموریت این رایانه در دانشگاه، به قیمت آهن قراضه به گروهی از دانشجویان فروخته شد. سپس سر از مزرعه ای در کنت درآورد که صاحب آن بعدها آن را به موزه اهدا کرد.

از رایانه های ۱۵۰ ICT ۱۳۰۱ ساخته شده فقط چهار مورد سالم مانده اند که سه مورد از آنها قابل تعمیر نیستند.

هدف مهندسان انگلیسی تعمیر این دستگاه به گونه ای است که دوباره به شرایط فعال و کارامد بازگردد.
کد مطلب: 28016
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام