۲
۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۷

اینترنت پرسرعت به عمق اقیانوس‌ها می‌رود

ایتنا - این فناوری جدید برای تشخیص اتفاقاتی از جمله سونامی‌های دریایی، نشت نفت و گاز در ساحل دریا، نجات انسان‌ها، مانیتورینگ آلودگی‌های دریایی و دیگر اقدامات بسیار مفید خواهد بود.
اینترنت پرسرعت به عمق اقیانوس‌ها می‌رود


شبکه‌های بی‌سیم این روزها در سراسر جهان گسترش یافته‌اند و تنها مکانی که تاکنون از آن‌ها استفاده نمی‌شد زیر دریا بود که محققان به تازگی این فضا را هم اینترنتی کرده‌اند.


به گزارش ایتنا، محققان "دانشگاه بوفالو" سیستم جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند که به کمک آن می‌توان اینترنت را به اعماق زیاد دریا هم انتقال داد.

این فناوری جدید برای تشخیص اتفاقاتی از جمله سونامی‌های دریایی، نشت نفت و گاز در ساحل دریا، نجات انسان‌ها، مانیتورینگ آلودگی‌های دریایی و دیگر اقدامات بسیار مفید خواهد بود.

"توماسو ملودیا"(Tommaso Melodia) از اساتید "دانشگاه بوفالو" در حوزه مهندسی الکتریک که مدیریت این پروژه را نیز برعهده داشته است توضیح داد: «ما یک شبکه بی‌سیم زیردریایی طراحی کرده‌ایم که امکان می‌دهد اطلاعات مورد نظر خود را در آن واحد از اعماق اقیانوس‌ها جمع‌آوری و تحلیل کنیم.»

او در ادامه گفت: «با در دست داشتن این اطلاعات هرکس می‌تواند با یک گوشی هوشمند یا رایانه شخصی معمولی از زمان وقوع سونامی‌ها مطلع شود یا در جریان وقوع دیگر وقایع طبیعی قرار گیرد و از این طریق جان خود را نجات دهد.»

ملودیا و دانشجویانش نتیجه بررسی‌های خود را در گزارشی با عنوان زیر منتشر کرد‌ه‌اند: "اینترنت زیردریایی: IP سازگار با Protocol Stack برای مودم‌های تجاری زیردریایی".

نتیجه بررسی‌های جدید این محققان در "هشتمین کنفرانس بین‌المللی سالانه سیستم‌ها و شبکه‌های زیردریایی" با پشتیبانی "انجمن ماشین‌آلات رایانه‌ای" مطرح می‌شود.
این کنفرانس بین روزهای ۱۱ تا ۱۳ نوامبر در کشور تایوان برگزار می‌شود.
 
کد مطلب: 27997
نام شما
آدرس ايميل شما


sadegh
feedback
به عمق اقیانوس فت
به بالون گوگل رفت
به آفریقا و افغانستان و کره ماه هم رفت
هنوز تو ایران یه اینترنت پرسرعت نیومد :|
Immortal
feedback
بله.. روز به روز همه دنیا دارن پیشرفت میکنن ما هی پسرفت میکنیم :|
اینترنت ما تو خیابون ها هم هنوز نیومده!!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام