کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تقلید اچ.تی. سی از اپل

اچی.تی.سی وان ماکس با انگشت‌نگاری می‌آید

خبرگزاری ايسنا , 23 مهر 1392 ساعت 12:38

ایتنا- بعد از آیفون با قابلیت شناسایی با اثرانگشت، رقبای اپل برای عقب نماندن از قافله از این تکنولوژی در گوشی‌های جدید خود استفاده می‌کنند.




شرکت تایوانی اچ. تی. سی (سازنده گوشیهای همراه) که در سه ماه سوم ۲۰۱۳ اولین ضرر خود در تاریخ این شرکت را تجربه کرد، از گوشی جدید خود بنام "وان ماکس" رونمایی کرد که از فن‌آوری تشخیص اثرانگشت بهره‌مند است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، اچ. تی. سی با رونمایی از این فبلت رسما از فن‌آوری جدید ارائه شده توسط شرکت اپل در گوشی آیفون ۵S تقلید کرده است.

اچ.تی.سی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: اچ تی سی وان ماکس از یک نمایشگر ۵.۹ اینچی فول اچ.دی با تراکم پیکسلی ۳۴۹ پیکسل در هر اینچ بهره می برد و می‌تواند با شبکه‌های ۴G کار کند.

جنس بدنه این گوشی از آلومینیوم است و شباهت زیادی به وان و وان مینی دارد اما کاور پشت این گوشی قابل جدا شدن است.

از دیگر مشخصات این فبلت می‌توان پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز، باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی اشاره کرد.

بن هو - رئیس بازاریابی شرکت اچ.تی.سی - گفت: این گوشی ابتدا در بازارهای چین، انگلیس و تایوان و سپس در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

وان ماکس که بزرگترین گوشی تولید شده توسط اچ. تی. سی تا به امروز است از سیستم عامل اندروید ۴.۳ بهره می برد و بخشی از تلاش‌ این شرکت تایوانی برای احیای فروش خود و باز پس گیری سهم بازار از سامسونگ و سونی است.

شرکت اپل ماه گذشته آیفون ۵S را عرضه کرد که از حسگر تشخیص اثر انگشت برای افزایش امنیت بهره می برد.

این در حالی است که اچ.تی.سی اعلام کرده گوشی رونمایی شده این شرکت می تواند براساس اثر انگشتی که اسکن می‌کند نرم افزارها را به طور خودکار اجرا کند.

حسگر اثرانگشت وان ماکس برخلاف آیفون ۵ اس در پشت گوشی قرار گرفته است و برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود، به علاوه از این سنسور برای باز کردن سریع یک برنامه نیز استفاده خواهد شد.

برای این منظور میتوان سه اثر انگشت را برای گوشی تعریف کرد که این سه اثر انگشت می‌توانند سه برنامه مختلف را باز کنند.

رییس بازاریابی اچ. تی. سی افزود: گوشی‌های صفحه بزرگ در آسیا بیشتر از کشورهای غربی طرفدار دارند و اقبال این گوشی‌ها در آسیا به طور مشخص بیشتر است.

وان ماکس آخرین محصول مهم اچ. تی. سی است که امسال عرضه می‌شود و انتظار می رود که محصول بعدی این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۱۴ رونمایی شود.

فروش اچ. تی. سی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۳۳ درصد کاهش یافت.

این فبلت به طور رسمی در یک کنفرانس خبری در پکن رونمایی شد و تا پایان این ماه عرضه خواهد شد.

فبلت جدید اچ.تی.سی از یک دوربین با فن‌آوری اولترا پیکسل که اولین بار در اچ. تی. سی وان عرضه شد بهره می‌برد.

با معرفی این گوشی برای اولین بار نسخه ۵.۵ رابط کاربری سنس اچ تی سی معرفی شد. به گفته سخنگوی اچ تی سی این نسخه از رابط کاربری اچ تی سی بسیار روانتر شده و ویژگیهای gesture بیشتر شده است.

از مهمترین تغییرات می‌توان به تغییر در قسمت بلینک فید(BlinkFeed) اشاره کرد که به گفته سخنگوی اچ تی سی ۶۸ درصد کاربران اچ تی سی از آن استفاده می‌کنند، در این نسخه جدید پشتیبانی از گوگل پلاس و اینستاگرام نیز به این قسمت اضافه شده است. به علاوه اگر با ویژگی اچ تی سی زو(HTC Zoe) عکس بگیرید به طور مستقیم می‌توانید این عکس را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

این فبلت رقیبی برای خانواده گالکسی نوت سامسونگ و فبلت‌های ال جی است اما برای اینکه بتواند آن‌ها را شکست دهد باید ویژگی‌هایی بالاتر داشته باشد که رقبا آن را ندارند.

قرار است قبل از پایان هفته جاری این فبلت توسط اپراتور وودافون و سپس توسط اپراتورهای دیگر در اروپا عرضه شود.


کد مطلب: 27986

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27986/اچی-تی-سی-وان-ماکس-انگشت-نگاری-می-آید

ايتنا
  https://www.itna.ir