۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۶

80 درصد دستگاه‌های موبایلی فاقد برنامه امنیتی هستند

ایتنا - بر خلاف افزایش قابل ملاحظه آگاهی کاربران نسبت به خطرات امنیتی و همچنین افزایش دسترسی آن‌ها به ابزارهای ضد این حملات، 80 درصد گوشی‌های هوشمند در سال 2013 میلادی فاقد هرگونه برنامه امنیتی هستند.
80 درصد دستگاه‌های موبایلی فاقد برنامه امنیتی هستند


نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد که بیش از ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمندی که توسط سازمان‌ها و کاربران خانگی در طول سال ۲۰۱۳ میلادی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مقابل با هرگونه حمله سایبری ایمن نیستند.


به گزارش ایتنا، کارشناسان بر پایه این بررسی اعلام کرده‌اند که بر خلاف افزایش قابل ملاحظه آگاهی کاربران نسبت به خطرات امنیتی و همچنین افزایش دسترسی آنها به ابزارهای ضد این حملات، ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۳ میلادی فاقد هرگونه برنامه امنیتی هستند.

مرکز تحقیقاتی Juniper Research بر این باور است که سطح پایین سازگاری گوشی‌های هوشمند کاربران با ابزارهای امنیتی می‌تواند دلایل فراوانی را به همراه داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به آگاهی کم کاربران در مورد حملات آنلاین روی دستگاه‌های موبایلی و همچنین بالا بودن قیمت ابزارهای امنیتی اشاره کرد.

این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود اعلام کرده است که نزدیک به ۱.۳ میلیارد دستگاه موبایلی شامل گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های معمولی و رایانه‌های لوحی تا سال ۲۰۱۸ میلادی مجهز به برنامه‌های امنیتی می‌شوند که این رقم برای سال جاری میلادی تنها ۳۲۵ میلیون دستگاه گزارش شده است.

مرکز تحقیقاتی Trend Micro در گزارشی مجزا اعلام کرد، تا پایان سال جاری میلادی بیش از یک میلیون بدافزار موبایلی در سراسر جهان شناسایی خواهد شد.
 
کد مطلب: 27927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام