۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۳

فروش رایانه‌های شخصی به پایین‌ترین میزان در 5 سال اخیر رسید

ایتنا- رونق گرفتن بازار فروش لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها که کاربران را بی‌نیاز از رایانه‌های شخصی می‌کند، بازار آنها را بی‌رونق کرده است.
فروش رایانه‌های شخصی به پایین‌ترین میزان در 5 سال اخیر رسید


برای ششمین فصل متوالی در آمار فروش سال به سال است که تعداد رایانه های شخصی فروخته شده در جهان رو به کاهش می باشد


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از دیلی تلگراف، تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه گارتنر نشان می‌دهد که در سرتاسر جهان ۸۰ میلیون و ۳۰۰ هزار رایانه شخصی در ماههای جولای، آگوست و سپتامبر که به طور سنتی و به علت"بازگشایی مدارس" پر فروش محسوب می شود،فروخته شده است.این در حالی است که در همین دوره زمانی در سال گذشته ۸۷ میلیون و۸۰۰ هزار رایانه به فروش رسیده بود .

این برای ششمین فصل متوالی در آمار فروش سال به سال است که تعداد رایانه‌های شخصی فروخته شده در جهان رو به کاهش می باشد.

بر اساس این تحقیق مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای علاقه بیشتری به تبلت ها در قیاس با لپ تاپ ها نشان میدهند بویژه در مدل‌های ارزان قیمت اندرویدی این علاقه مندی بیشتر خود را نشان می دهد.

اگر چه این کاهش در فروش همچنان ادامه دارد ولی شیب کاهشی آن به میزان سه ماه آخر که فروش رایانه های شخصی بیش از ۱۰ درصد کاهش نشان داد، نبوده است و در ایالات متحده پس از کاهش صورت گرفته از سال ۲۰۱۰، آمار محموله‌های ارسالی نشان میدهد که آمار حمل و نقل تا ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

با این حال، این بدترین سه ماهه سوم برای صنعت رایانه از سال ۲۰۰۸ تا کنون بوده است. افزایش تولید تبلت‌ها خسارت‌های سنگینی به شرکت‌هایی همچون دل و اچ پی وارد کرده و در این میان نسخه ویندوز ۸ مایکروسافت در دادن جانی تازه به بازار فروش رایانه های خانگی شکست خورده است.
کد مطلب: 27925
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام