۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۱
یک کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد

برخی قانو‌گذاری‌ها مانع رشد سرعت اینترنت است

ایتنا- بالا بودن قیمت و انحصار پهنای باند و تحریم‌ها، از عوامل مهم اختلال در سرویس‌دهی اینترنت در ایران هستند.
برخی قانو‌گذاری‌ها مانع رشد سرعت اینترنت است


یک کارشناس مسائل فناوری اطلاعات می‌گوید در اکثر کشور‌های دنیا در حال توسعه سرعت اینترنت تا سقف گیگابیت بر ثانیه هستند و این درحالی است که ما هنوز برروی سرعت‌هایی همچون کیلوبیت بر ثانیه گیر کرده‌ایم و برخی قانو‌گذاری‌ها جلوی رشد سرعت اینترنت در کشور را گرفته‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، رضا عصاره  به قیمت اینترنت در کشور اشاره و اظهار کرد: چون قیمت پهنای باندی که شرکت ارتباطات زیرساخت به سایر شرکت‌ها می‌فروشد بالاست بنابراین شرکت‌ها نیز برای جلوگیری از ضرر خود مجبور هستند با سودی اندک سرویس اینترنت را به مردم ارائه دهند.


وی ادامه به محدودیت سرعت ۱۲۸ کیلوبیت کاربران اشاره کرد و گفت: قانون‌گذاری‌های شبیه به تعیین سقف سرعت اینترنت برای کاربران خانگی باعث جلوگیری از رشد اینترنت در کشور شده است. چرا که افزایش سرعت کاربران خانگی باعث خواهد شد تا شرکت ارتباطات زیرساخت مجبور به وارد کردن پهنای باند بیشتری به کشور شود و افزایش عرضه و تقاضا می‌تواند قیمت را در این زمینه کاهش دهد.

این کارشناس در رابطه با وضعیت اینترنت کشور در چند سال گذشته افزود: اگرچه ورودی‌های پهنای باند به کشور افزایش یافته است اما در کنار آن باید میزان دسترسی کاربران به اینترنت را هم لحاظ کنیم چراکه در این زمان بعضی از کاربران بصورت همزمان از سه سرویس اینترنتی استفاده می‌کنند.


عصاری در ادامه به انحصار پهنای باند که در دست شرکت ارتباطات زیرساخت است اشاره کرد و گفت: اگر این انحصار از دست شرکت زیرساخت خارج شود و شرکت‌های خصوصی در این زمینه ورود پیدا کنند، رقابت در زمینه ورود پهنای باند به کشور افزایش خواهد یافت و همین موضوع باعث کاهش قیمت‌ اینترنت در کشور خواهد شد.


او ادامه داد:از دیگر مزیت‌های این موضوع می‌توان به تهیه پهنای باند توسط اپراتور از چند بستر مختلف در کشور اشاره کرد. درحقیقت اصلاح قانون در این زمینه هم می‌تواند کمک‌های زیادی به وضعیت اینترنت در کشور کند.


این کارشناس مسائل فناوری اطلاعات در پایان در مورد تجهزات مورد استفاده در این حوزه گفت: یکی از مسائلی که درحال حاضر تمامی شرکت‌ها با آن مواجه هستند بحث تحریم‌هاست. چراکه در این حوزه ما مجبور به ورود تجهیزات تخصصی از کشورهای خارجی هستیم و وجود تحریم‌ها ما را به استفاده از چند واسطه برای خرید جنس مورد نظر اجبار می‌کند. 
همین موضوع باعث می‌شود که قیمت تمام شده افزایش پیدا کند. درصورت حل این موضوع، قیمت‌ها برای ما کاهش پیدا خواهد کرد و این مبحث باعث می‌شود قیمت سرویس‌ها نیز کاهش را با خود به دنبال داشته باشد. 
علاوه بر این ثبات قیمت دلار از دیگر مسائلی است که می‌تواند اثر خود را برروی سرویس‌های اینترنتی بگذارد.
کد مطلب: 27912
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام