۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۳

کنترل کودکان با یک ساعت مچی هوشمندی ساده

ایتنا- این ساعت هوشمند در واقع یک رایانه پوشیدنی است که برای کودکان زیر11سال مناسب است.
کنترل کودکان با یک ساعت مچی هوشمندی ساده


در ساخت ساعت هوشمند مخصوص کودکان از ترکیب جی پی اس، وای فای و خدمات تلفنی استفاده شده و به والدین این امکان را می‌دهد که به طور پیوسته از موقعیت مکانی فزندشان آگاه شوند، با او تماس تلفنی برقرار کرده و برای او پیام ارسال کنند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از د درویدگای AT&T، غول خدمات تلفنی به همراه شرکت فیلیپ، در توافقاتی که با یکدیگر صورت داده اند، قصد دارند یارانه رویایی والدین را وارد بازار کنند.

این رایانه پوشیدنی، فیلیپ (FiLIP) نام دارد و در قالب یک ساعت هوشمند مخصوص کودکان زیر ۱۱ سال طراحی شده است.

این ساعت هوشمند بر خلاف نمونه‌هایی که این روزها وارد بازار شده‌اند، بسیار ساده و کاربردی با قابلیت‌های محدود و البته سودمند طراحی شده‌است.

در ساخت این وسیله از ترکیب جی پی اس، وای فای و خدمات تلفنی، استفاده شده و به کمک اپلیکیشن اختصاصی که بر روی تلفن والدین نصب می شود، آن‌ها را قادر می سازد به طور پیوسته از موقعیت مکانی فزندشان آگاه شوند، با او تماس تلفنی برقرار کرده، و برای او پیام ارسال کنند.

همچنین والدین قادر خواهند بود از طریق اپلیکیشنی که در اختیار دارند، مناطقی را برای کودک مشخص کرده و زمانی که فرزندشان از موقعیت جغرافیایی تعیین شده خارج شد، سریعا مطلع شوند.

در ساعت فیلیپ، حداکثر می توان ۵ تماس ذخیره کرد. همچنین این امکان وجود دارد که لیستی از شماره‌ها را ایجاد کرد و مانع برقراری تماس از سوی آنها شد. برای مواقع اضطراری، کنار ساعت، یک دکمه قرمز رنگ وجود دارد. در صورتی که کودک به مدت سه ثانیه به طور ممتد این دکمه را فشار دهد، اول از همه یک پیامک به همراه لینک موقعیت دقیق مکانی برای هر ۵ تماس ذخیره شده ارسال می‌شود، همزمان صداهای محیط اطراف کودک ضبط شده و با اولین شماره تلفن موجود در ساعت، تماس گرفته می‌شود. در صورتی که اولین نفر پاسخگو نبود، تک تک، با ۴ شماره دیگر و اگر هم هیچکدام جواب ندادند به طور خودکار با پلیس تماس گرفته می‌شود.

شنیده‌ها نشان می‌دهد که این ساعت احتمالا در ماه‌های آینده وارد بازارهای جهانی خواهد شد و قیمت آن حدود ۲۰۰ دلار برآورد شده است.
کد مطلب: 27896
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام