۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰

گارتنر مهم‌ترین روندهای دنیای آی تی در سال ۲۰۱۴ را پیش‏‌بینی کرد

ایتنا- گاتنر می‌گوید نفوذ استفاده از ابزارهای شخصی در محل کار، یکی از مهم‌ترین روندهای تاثیرگذار عرصه IT خواهد بود.
گارتنر مهم‌ترین روندهای دنیای آی تی در سال ۲۰۱۴ را پیش‏‌بینی کرد


شرکت گارتنر در یکی از سمپوزیوم‏‌های تخصصی خود به پیش‌‏بینی مهم‌ترین روندهای حاکم بر دنیای آی تی در سال ۲۰۱۴ پرداخته است. 


تحلیل‏گران گارتنر در سمپوزیوم تخصصی این شرکت که با حضور مدیران و متصدیان آی تی شرکت‏‌ها و سازمان‏‌های مختلف برگزار شده است، مهم‌ترین روندهای حاکم بر دنیای آی.تی در سال آینده میلادی را پیش‌‏بینی کرده‏‌اند.
 
گارتنر در این نشست به بررسی روندها و فناوری‏‌هایی پرداخته است که اهمیت راهبردی زیادی برای کسب و کار‌ها و شرکت‏‌ها خواهد داشت. 
تحلیل‏گران این شرکت از فناوری‏‌هایی که در سه سال آینده تاثیرات شگرف و چشمگیری بر کسب و کار‌ها خواهند داشت، با عنوان فناوری‏‌های راهبردی یاد کرده‌‏اند. 

به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، بنا بر پیش‌‏بینی گارتنر، استفاده از ابزارهای شخصی در محل کار (BYOD) یکی از مهم‌ترین روندهای تاثیر‏گذار آی تی خواهد بود. 
تحلیل‏گران هشدار داده‌‏اند که پیامدهای ناخواسته این روند ممکن است دو یا سه برابر عملیات کاری باشد که با ابزارهای همراه انجام می‌‏شود و از این جهت ممکن است محدودیت‏‌های سنگینی را بر بخش‌‏های آی تی و سازمان‏‌های مالی تحمیل کند. 

گارتنر همچنین پیش‌‏بینی کرده است که در سال ۲۰۱۴ ارتقای عملکرد پلت‏فرم جاوا اسکریپت باعث خواهد شد فناوری HTML۵ و مرورگر‌ها به یکی از اصلی‏‌ترین محیط‌های توسعه نرم‌‏افزارهای کسب و کار تبدیل شوند. 

پیش‌‏بینی‏‌ها حکایت از آن دارد که استفاده از نرم‌‏افزارهای همراه (اپ‏‌ها) به مرور افزایش می‌‏یابد و در مقابل استفاده از سایر نرم‏‌افزار‌ها و برنامه‏‌های کاربردی توصیه کرده‌‏اند توسعه‌‏دهندگان نرم‌‏افزاری باید به فکر طراحی رابط‌‏های کاربری باشند که قابلیت‏‌های ارتباطی غنی‏‌تری برای کاربران به همراه داشته باشد. 

روند دیگری که به نظر گارتنر در سال ۲۰۱۴ برجستگی بیشتری خواهد یافت این است که اینترنت فرا‌تر از رایانه‏‌ها و ابزارهای همراه گسترش خواهد یافت و ابزار‌ها و تجهیزات مختلف کسب و کار‌ها و برخی وسایل و ابزارهای شخصی مثل خودرو‌ها و تلویزیون‏‌ها را نیز فرا خواهد گرفت. 

به نظر تحلیل‏گران گارتنر مشکل اصلی این روند این است که هنوز کسب و کار‌ها و عرضه‏‌کنندگان فناوری‏‌ها مزایای آن را به طور کامل درک نکرده‌‏اند و نمی‌‏دانند چه قابلیت‌‏هایی برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. 

راهکارهای پردازش ابری ترکیبی از جمله دیگر فناوری‏‌هایی است که کسب و کار‌ها را بیش از پیش تحت تاثیر قرار خواهد داد. 
تحلیل‏گران گارتنر معتقدند استفاده ترکیبی از راهکارهای پردازش ابری خصوصی و عمومی در سال‏‌های پیش رو ناگزیر‌تر خواهد شد. 

یکی دیگر از پیش‌‏بینی‏‌های گارتنر برای سال ۲۰۱۴ این است که فناوری‏‌های مبتنی بر نرم‌‏افزار رواج بیشتری خواهد یافت. شبکه‏‌های مبتنی بر نرم‌‏افزار (SDN)، پایگاه‌‏های داده تحت نرم‏‌افزار (SDDC)، فناوری‏‌های ذخیرش تحت نرم‏‌افزار (SDS)، زیرساخت‏‌های تحت نرم‌‏افزار (SDI) از جمله این فناوری‏‌ها است. 

ماشین‏‌ها و دستگاه‌‏های هوشمند و فناوری پرینت سه بعدی از دیگر فناوری‏‌هایی است که بنا بر پیش‌‏بینی‏‌ها در سال‏‌های آینده استفاده از آن‌ها گسترش خواهد یافت. گارتنر پیش‌‏بینی کرده است عرضه پرینترهای سه بعدی در سال ۲۰۱۴ رشدی ۷۵ درصدی خواهد داشت.
کد مطلب: 27890
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام