کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقابله با حملات سایبری امسال هزینه‌‏بر‌تر شده است

17 مهر 1392 ساعت 11:38

ایتنا- هزینه‌هایی که ناشی از یک حمله سایبری به شرکتی تحمیل می‌شود، حدود 11.5 میلیون دلار است.




مطالعات جدید نشان داده است جرایم سایبری در سال‏ جاری میلادی روند پیچیده‌‏تری به خود گرفته است و مقابله با آن نیز هزینه‌‏بر‌تر شده است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‌‏سایت zdnet، مطالعه‌‏ای که توسط موسسه پونمون (Ponemon) و با حمایت شرکت اچ پی انجام شده است، نشان می‌‏دهد امسال شیوه ارتکاب جرایم سایبری پیچیده‏‌تر شده است و هزینه‌‏های ناشی از آن نیز به مراتب بیشتر از سال قبل شده است. 

بنا بر یافته‌‏های این مطالعه، هزینه ناشی از یک حمله سایبری موفقیت‌‏‏آمیز در سال ۲۰۱۳ به طور متوسط ۵. ۱۱ میلیون دلار بوده است که این رقم به نسبت سال ۲۰۱۲ حدود ۵ میلیون دلار بیشتر است. 

بر اساس این گزارش، هر کدام از شرکت‏‌هایی که در این مطالعه شرکت کرده‌‏اند، امسال به طور متوسط هدف ۲ حمله سایبری موفقیت‌‏آمیز قرار گرفته‌‏اند. هزینه‌‏های ناشی از این حملات معمولاً در سازمان‏‌ها و شرکت‏‌های بزرگ بیشتر است، اما شرکت‌‏های کوچکی که هدف اینگونه حملات قرار می‌‏گیرند، هزینه سرانه بیشتری را متحمل می‌‏شوند. 

پژوهشگران دریافته‏‌اند ۵۵ درصد از کل هزینه‌‏های ناشی از حملات سایبری از محل قطع خدمات، انتشار کدهای بدافزار و حملات تحت وب ناشی می‌‏شود. 
صنایعی مثل صنعت خدمات مالی، صنایع دفاعی و صنایع انرژی و تأسیسات نیز جزء مهم‌ترین اهداف حملات سایبری در سال ۲۰۱۳ بوده‏‌اند. 

یافته‏‌های مطالعه مشترک موسسه پونمون و شرکت اچ پی نشان می‌‏دهد صنایع و کسب و کار‌ها در سراسر جهان از حملات سایبری آسیب‏‌پذیر هستند، اما مقابله این حملات در آمریکا و آلمان هزینه‌‏بر‌تر از دیگر کشور‌ها است. 

پژوهشگران همچنین دریافته‏‌اند شرکت‏‌هایی که از فناوری‏‌های امنیتی پیشگیرانه‌‏ای مثل سیستم‏‌های امنیتی هوشمند و فناوری‏‌های رمزگذاری استفاده می‌‏کنند، هزینه کمتری را در مقابله با این حملات متحمل می‌‏شوند. 

استفاده از این فناوری‏‌ها کسب و کار‌ها را برای همیشه از خطر حملات سایبری مصون نگه نمی‌‏دارد، بلکه فقط می‌‏تواند هزینه‏‌های ناشی از این حملات را کاهش دهد. 

یکی از دلایل کاهش این هزینه‏‌ها این است که به کمک این فناوری‏‌ها می‌‏توان متوجه حملاتی از این دست شد و هر چه زمان کشف و شناسایی یک حمله سایبری کمتر شود، هزینه مقابله با آن نیز بیشتر کاهش می‌‏یابد. 

گفتنی است این مطالعه چهارمین مطالعه سالانه‏‌ای است که توسط شرکت پونمون در آمریکا انجام شده است. امسال ۶۰ شرکت و سازمان در این مطالعه شرکت کرده بودند که هر کدام حداقل ۵۰۰ کارمند داشتند. 

اما بخش زیادی از این شرکت‏‌ها بیش از ده هزار نفر را در استخدام خود داشتند و برخی نیز بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر را.


کد مطلب: 27889

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27889/مقابله-حملات-سایبری-امسال-هزینه-بر-تر-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir