کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیرکل اتحادیه پستی جهانی اعلام کرد

وجود بیش از ۶۰۰ هزار دفتر پستی در سطح جهان

خبرگزاری ايسنا , 17 مهر 1392 ساعت 10:15

ایتنا- پست، بزرگ‌ترین شبکه فیزیکی جهان است و به عنوان زیرساخت اساسی که بخش‌های بزرگ اقتصاد را فعال‌ می‌کند، باقی خواهد ماند.




 در سال ۲۰۱۲، ادارات پست در سراسر جهان،۳۵۰ میلیارد نامه و بیش از شش میلیارد امانت را توزیع کرده و میلیونها تراکنش مالی را پردازش نمودند.



به گزارش ایتنا از ایسنا، دبیرکل اتحادیه پستی جهانی به مناسبت هفدهم مهرماه، روز جهانی پست در پیامی اعلام کرد: اگرچه سرویس پست نامه کماکان بخش مهمی از کسب و کار پستی باقی مانده به طوری که تنها درسال ۲۰۱۲، به طور میانگین، ۴۵ درصد از درآمد کلی ادارات پست از محل نامه بوده، اما کاهش تدریجی آن ادارات پست را ناگزیر به ارایه تعریف مجددی از خدمات کرده است.


ادارات پست در سراسر جهان، برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مشتریان خود در زمینه ارایه خدمات قابل اطمینان، سریع و ایمن، درحال تنوع بخشیدن به تولیدات و خدمات خود هستند. 

با رشد تجارت الکترونیکی، آنها به ارایه سرویس توزیع متناسب با خواست مشتری برای کالاهای خریداری شده به صورت آنلاین می پردازند. 
شکی نیست که ادارات پست، در دنیای درحال تحول امروز، به عنوان تسهیل کنندگان تجارت ملی و بین المللی باقی خواهند ماند.

خدمات مالی پستی و همچنین سرویس‌های امانات و لجستیک نیز در حال رشدند. انتظار می رود به زودی درآمدهای حاصل از هر یک از این خدمات به طور متوسط​، بیش از ۲۰ درصد از درآمد ادارات پست را به خود اختصاص دهند. 
ادارات پستی که هرگز درگیر خدمات مالی نبوده و یا به میزان بسیار اندکی درگیر بوده اند نیز در نظر دارند وارد این بازار شوند.

این یک گام منطقی است و دلیل آن هم گستردگی دامنه شبکه پستی است. شبکه پستی نه تنها بزرگترین شبکه فیزیکی در جهان است بلکه به عنوان زیرساخت اساسی که بخشهای بزرگ اقتصاد را فعال می‌کند باقی خواهد ماند.

با وجود بیش از ۶۰۰ هزار دفتر پستی در سطح جهان، خدمات پستی بسیار فراگیر و قابل دسترس بوده و هیچ کس از آن بی بهره نخواهد بود. صرف نظر از طبقه بندی اقشار جامعه، پست حقیقتأ یک سرویس عمومی برای همگان است.

من امروز، در نهم اکتبر و در روز جهانی پست مصرانه از دولتها می خواهم پتانسیل ادارات پست خود برای ارایه خدمات اجتماعی و اقتصادی ضروری به شهروندان و صاحبان مشاغل در کشورهایشان را به خاطر داشته باشند. همچنین درود می فرستم به بیش از ۵ میلیون کارمند پستی در سراسر جهان که هر روز برای برقراری ارتباط میان مردم و صاحبان مشاغل در همه جا در حال تلاش و فداکاری‌اند.

برای همه شما در روز جهانی پست در سال ۲۰۱۳ آرزوی بهترین‌ها را دارم.


کد مطلب: 27886

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27886/وجود-بیش-۶۰۰-هزار-دفتر-پستی-سطح-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir