۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۳

گوگل هم به دنبال خرید شرکت بلک‌بری

ایتنا- علاوه بر گوگل، ال‌جی و اینتل هم تمایل خود را برای خرید بلک‌بری اعلام کرده‌اند.
گوگل هم به دنبال خرید شرکت بلک‌بری




به گزارش ایتنا از فارس به نقل از آی‌تی‌پی، اگرچه گروه شرکت‌های Fairfax Financial Holdings به بلک‌بری پیشنهاد داده بود که این شرکت تولیدکننده تلفن‌های همراه را به قیمت ۴.۷ میلیارد دلار خریداری می‌کند، اما با ظهور مشتریان دیگر برای خرید بلک‌بری احتمال می‌رود که این خریدار کنار گذاشته شود. 


این روزها خبرهایی مبنی بر تمایل گوگل، SAP و سیسکو برای خرید شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بلک‌بری به گوش می‌رسد و این در حالی است که گفته می‌شود شرکت‌های سامسونگ، ال‌جی و اینتل هم تمایلات خود را برای خرید این شرکت کانادایی نشان داده‌اند.

منابع داخلی شرکت اعلام کرده‌اند که هنوز هیچ اقدام قانونی و رسمی در این زمینه صورت نگرفته است و خریداران قبلی نیز برای خرید شبکه سرور ایمن و مجوزهای بلک‌بری از جمله امتیاز صفحه‌کلید سخت‌افزاری QWERTY آن ابراز تمایل کرده‌اند.

لازم به ذکر است که مجموع درآمدهای بلک‌بری طی ۵ سال گذشته از سال ۲۰۰۸ به بعد کاهش مستمر داشته است. در آن زمان که شرکت بلک‌بری اساس فعالیت‌های خود را از سرویس‌های سازمانی به خدمات مخصوص کاربران خانگی انتقال داد، ارزش این شرکت بیش از ۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شد.

در اواسط ماه آگوست از سال جاری میلادی ارزش شرکت بلک‌بری حدود ۵ میلیارد دلار محاسبه شد و در آن زمان این شرکت اعلام کرد که به دنبال یک خریدار برای تمام بخش‌های تجاری خود می‌گردد. 

از ماه آگوست تاکنون شرکت بلک‌‌بری روش‌های مختلف کاهش هزینه‌های خود را بررسی کرد و در نهایت حدود ۴۰ درصد از کارمندان خود را بیرون کرد تا بتواند جلوی ضرر مالی بیشتر را بگیرد که البته موفق نشد.
کد مطلب: 27870
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام