۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵

شناسایی بدافزارهای موبایل با شارژر

ایتنا- نوعی شارژر جدید که توسط یک شرکت تازه‌کارامنیتی وارد بازار شده، مِ‌تواند در حین تامین انرژی مورد نیاز موبایل، بدافزارها را شناسایی و از بین ببرد.
شناسایی بدافزارهای موبایل با شارژر



تعداد بدافزارهای تلفنهای هوشمند هر سال افزایش می یابد از این رو محققان یک شارژ جدید ساختها ند که می تواند بدافزارها و ویروسها را شناسایی و از بین ببرد.


به گزارش ایتنا از مهر، اسکن کردن یک تلفن هوشمند برای بدافزارها با یک شارژ محافظت بیشتری از اپلیکیشنها را همراه دارد.

در کنفرانس هکرهای کلاه سیاه، محققان نشان دادند که چگونه می توان با اتصال یک آیفون به یک شارژر تغییر یافته به آن بدافزار وارد کرد، این درحالی است که یک شرکت تازه کار امنیت موبایل تلاش کرده با ساخت یک شارژر که تلفن هوشمند را برای وجود بدافزارها اسکن می کند عکس این مورد را انجام داده است. 

چرا که این شارژر علاوه بر تأمین انرژی مورد نیاز تلفن هوشمند می تواند بدافزار ها را شناسایی کرده و از بین ببرد.

وقتی این شارژر را که Skorpion نام دارد به تلفن هوشمند خود وصل می کنید، ظرف دو دقیقه شما را از وجود بدافزارها و ویروسها مطلع می کند. ظرف شش دقیقه آتی یک اسکن جامع از سیستم عامل انجام داده و مشکلات آن را گزارش می کند. 

همه این امور از طریق یک نرم افزار میانجی اینترنتی انجام می شود که راهنماییهایی را در صورت به خطر افتادن دستگاه به کاربر ارائه می دهد.

احتمال فریب خوردن شارژر Skorpion توسط بدافزارهایی که به برنامه های اسکن ویروس می گوید که هیچ مشکلی وجود ندارد بسیار کم است. چرا که این برنامه مستقل از تلفن هوشمند عمل می کند و می تواند همه حملات خاموش را شناسایی کند.

این شارژر با قیمت ۶۵ دلار و هزینه ماهانه ۳ تا ۴ دلاری عرضه می شود اما هنوز مشخص نیست که برای کدام دستگاه ها عرصه خواهد شد.
کد مطلب: 27853
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام