۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۸

فناورانه‌ترین خودروی جهان وارد خیابان‌ها می‌شود

ایتنا - این اتومبیل پیشرفته مجهز به رادارهای هوشمندی شده است که به صورت 360 درجه اطراف آن را زیر نظر می‌گیرند و محیط پیرامون را برای شناسایی هرگونه خطر و تهدید بررسی می‌کنند.
فناورانه‌ترین خودروی جهان وارد خیابان‌ها می‌شود


شرکت مرسدس بنز مدل جدیدی از خودروی S۵۵۰ معرفی کرده است که علاوه بر زیبایی و کارآمدی، مجموعه کاملی از تمامی فناوری‌های مورد نیاز کاربران و در خود جا داده است و به گفته شرکت سازنده یکی از فناورانه‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود.


به گزارش ایتنا، قیمت پایه این اتومبیل پیشرفته ۹۳۸۲۵ دلار اعلام شده است.
از خودروهای هم‌قیمت آن می‌توان به BMW ۷ Series، Audi A۸، Porsche Panamera و Lexus LS اشاره کرد.

شرکت مرسدس بنز بر این باور است که برای ساخت نسل جدید خودروها طراحی زیبای بدنه و استفاده از مواد باکیفیت داخلی کفایت نمی‌کند و انسان هزاره سوم نیازهای دیگری داخل خودرو دارد که اهم آن‌ا در فناوری‌های مدرن خلاصه می‌شود.

این خودرو سیستم کنترلی هوشمندی موسوم به Consider Magic Body Control دارد که افراد برای استفاده از آن در مدل جدید S۵۵۰ باید ۴۴۵۰ دلار به صورت مجزا بپردازند.

این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که با استفاده از دوربین‌های هوشمند برجسته‌بین(Stereoscopic) به صورت خودکار خیابان پیش‌رو را اسکن می‌کند و در شیشه جلوی اتومبیل مسیر و موانع موجود در آن را به نمایش می‌گذارد.

زمانی که این سیستم یک مانع را در مسیر عبور خودرو شناسایی می‌کند، S۵۵۰ مسیرهای پیش‌نهادی را روی شیشه جلوی اتومبیل به راننده پیشنهاد می‌دهد و اگر راننده به آن توجه نکند، خود در هنگام نزدیک شدن به مانع به صورت خودکار مسیر خود را تغییر می‌دهد تا از بروز هرگونه تصادف جلوگیری شود.

از دیگر فناوری‌های پیشرفته موجود در این خودرو می‌توان به سیستم‌های امنیتی آن اشاره کرد. این اتومبیل پیشرفته مجهز به رادارهای هوشمندی شده است که به صورت ۳۶۰ درجه اطراف آن را زیر نظر می‌گیرند، محیط پیرامون را برای شناسایی هرگونه خطر و تهدید بررسی می‌کنند و احتمال بروز هرگونه خطر را از بین می‌برند.

این رادارهای هوشمند به گونه‌ای ساخته شده‌اند که می‌توانند عابر پیاده، دوچرخه سوار یا دیگر اتومبیل‌ها را تشخیص دهند و علاوه بر شناسایی جهت حرکت هر یک از آن‌ا، بهترین عکس‌العمل خودرو در مقابل آن را به راننده پیشنهاد کنند.

سیستم ایمنی خودرو به صورت مجزا ۲۸۰۰ دلار قیمت دارد که خریدار در صورت تمایل می‌تواند آن را به اتومبیل اضافه کند.
این سیستم علاوه بر رادارهای هوشمند شامل رادارهای هدایت خودکار اتومبیل، دستیار هوشمند نگه داشتن اتومبیل بین دو خط، سیستم تشخیص نقطه کور و دستیار هوشمند هدایت اتومبیل در ترافیک اشاره کرد.
 
کد مطلب: 27846
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
نه خیرم فناورانه ترین خودروی جهان پرایده با ایمنی کامل
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام