۶
۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۷

پاسخ وزیر ارتباطات دولت دهم به انتقادات/ حاضرم در تلویزیون مناظره کنیم

ایتنا- رییس جمهور و حتی وزیر، انتقاداتی نسبت به وضعیت اینترنت و البته وضعیت پروژه‌ها در هشت سال گذشته داشته‌اند.
پاسخ وزیر ارتباطات دولت دهم به انتقادات/ حاضرم در تلویزیون مناظره کنیم


این روزها انتقادات زیادی به وضعیت اینترنت در دولتهای قبلی مطرح می‌شود، اما رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات دولت دهم - در این باره معتقد است: حاضرم هر فردی که در این زمینه صحبتی دارد به صورت مناظره و حتی در تلویزیون این بحث‌ها را مطرح کنم.



به گزارش ایتنا از ایسنا، رضا تقی‌پور اظهار کرد: فکر می‌کنم مردم تشخیص می‌دهند که خدمات و سرویس‌هایی که در آن دوره ارائه شده بود، چگونه بوده و نیازی به گفتن این موضوع نباشد، اما به هر صورت ما در دولت دهم همان‌طور که قول داده بودیم خدمات دولت الکترونیکی و الکترونیکی شدن کار‌ها را توسعه دادیم و آمارها هم گویای همین مطلب است.


وی ادامه داد: در آن دوره ما توانستیم مواردی درباره‌ی بانکداری الکترونیک را به شدت توسعه دهیم و حتی زیرساخت‌ها را برای ارائه‌ی خدمات الکترونیک آماده کردیم البته این‌که خود دستگاه‌ها در برخی موارد آمادگی ارائه‌ی این خدمات را نداشته‌اند بحث دیگری است که خیلی به وزارت ارتباطات برنمی‌گردد.


وزیر ارتباطات دولت دهم در عین حال یادآور شد: در طول دوره‌ی چهارساله دولت دهم ما شاهد صدرو پروانه‌ اپراتورهای سوم و چهارم بودیم البته طبیعتا یکسری شرایط و محدودیت‌ها هم دخیل بود اما همه بر این نکته اذعان دارند که این پروژه‌ها برای حال و آینده کشور ضروری است.

وی در ادامه در پاسخ به اشکالاتی که این روزها درباره نحوه خصوصی‌سازی مخابرات مطرح شده و کابلهای مسی را جزو زیرساختها به شمار می‌آورند هم توضیح داد: این نحوه خصوصی‌سازی و تعاریف در نظر گرفته شده بر اساس مطالعاتی که حتی قبل از دولت دهم در مرکز تحقیقات مخابرات صورت گرفته بود انجام شد. 
به هر صورت ممکن است ایده‌های زیادی در این زمینه وجود داشته باشد اما من فکر می کنم باید میزان عملیاتی بودن این ایده‌ها و تجربیات کشورهای دیگری که این طرح‌ها را اجرا کرده‌اند را هم مدنظر قرار دهیم و درنهایت به شیوه‌ای بهینه اقدام کنیم که هم منافع بخش خصوصی و هم حقوق حاکمیتی حفظ شوند.


این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی همچنین یادآور شد: با توجه به این که ما در گذشته یک بار هم تعاریف زیرساخت را توسعه دادیم به نظر می‌رسد تعریفی که از زیرساختها در نظر گرفته شده تعریف کاملی برای اعمال حاکمیت به شمار می رود.

تقی‌پور در پایان اظهار کرد: من به شخصه حاضرم با هر فردی که صحبت و انتقادی نسبت به آن دوره و عملکرد دولت دهم دارد مناظره کرده و حتی این بحث‌ها را در صدا‌وسیما مطرح کنیم، البته امیدوارم بحث‌هایی که می‌شود بحث‌های کارشناسی باشد.

پیش از این محمود واعظی (وزیر ارتباطات دولت یازدهم) حتی این‌گونه عنوان کرده بود که وضعیت برخی پروژه‌ها طی هشت سال گذشته سیر نزولی داشته است.

همچنین حسن روحانی - رییس جمهوری - در صحبت‌ها و مناظره‌های خود در زمانی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بود درباره‌ی وضعیت اینترنت انتقادات متعددی مطرح کرده بود که در همان زمان محمدحسن نامی - وزیر وقت ارتباطات دولت دهم - یادآور شده بود از نظر او وضعیت اینترنت خوب است.
کد مطلب: 27814
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
نیازی به مناظره نیست جناب. بفرمایید اگر تا به حال از اینترنت استفاده کرده اید و میدونید چطور با وجود محدودیت های شدید و سرعت بسیار پایین از طریق گوگل به جستجو بپردازید، یک تحقیق مختصر انجام بدید و کامنت های ثبت شده ذیل اخبار مربوط به خودتون رو در سایت های خبری مختلف بخونید، ببینید چه کسی از عملکرد شما راضی بود. من به عنوان یکی از اون افراد عرض میکنم که شخصا شاهد هیچ پیشرفت محسوسی در دوران کاری شما نبودم. تنها چیزی که احساس کردم محدودیت بیشتر و اختلالات شدیدتر و سرعت پایینتر اینترنت بود و افزایش حملات کوسه ها و تصادم لنگر کشتی ها به کابل های فیبر نوری. و تنها چیزی که شنیدم وعده های عجیب و غریب در مورد پروژهای "ملی" مانند موتور های جستجویی کذایی بود که همه هم همونطور که پیشبینی میشد با شکست مواجه شدند. و جز هزینه های کلان چیزی دست مردم رو نگرفت. شما واقعا از چه چیز میخواهید دفاع کنید؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
چطور وزیر جدید می تونه در 2 ماه ظرفیت اینترنت رو دو برابر کنه شما و دولت احمدی نژاد نخاستید بکنید فقط محدویت محدویت محدویت محدویت (یعنی ساده ترین کار تو دنیا !)
mmmm
feedback
ای خدا....بجون خودم یه سیستم در پیت با اینترنت دایل اپ جلوش بذارن بعد اول بش بگن گوگل رو باز کن...بعدا مجبورش کنن یه فیلم یا هر چی دیگه رو حدود مثلا 500 مگ از فلان سایت دان کنه.ببینیم چه حالی میشه.ایکاش...
feedback
دوست عزیز همه چیز رو با نگاه سیاسی و حزبی نگاه نکنید.چرا الکی دروغ می گید آخه شما بچه کجایی که نمی تونی گوگل رو باز کنی و فیلم دانلود کنی ؟ توی انتقاد کردن این همه اغراق دیگه تابلووه....
mmmm
feedback
دوست عزیزتر منظورم از اینکه به این جناب بگند گوگل رو باز کنه این بود که ایشون با اینترنت اشنایی نداره حتی در این حد کوچک.
مسلما من در جایی نیستم که مانند شما از اینترنت 10g/s برخوردار باشم....!
:D
امسد
feedback
میخواد بیاد وقت مردم رو بگیره و چهره زیباش رو رسانه ایی کنه و مثل رییسش،حرفهای صدمن یه قاز و ماورایی بزنه!
به ملا نصرالدین گفتن وسط زمین کجاست؟ گفت همینجا! باور نداری،متر کن!
میشه نقل این بابا،میخواد یه سری آمار و ارقام ساختگی بده که بگه بله ما هم یه چیزی حالیمونه!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام