کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نخستین گوشی هوشمند جهان با قابلیت جداسازی آسان قطعات داخلی

23 مهر 1392 ساعت 12:25

ایتنا - در این گوشی هوشمند کاربر می‌تواند تمام قطعات به کار رفته در آن از جمله نمایشگر، اسپیکرها، باتری، حافظه داخلی، دوربین دیجیتالی و غیره را به راحتی از بدنه اصلی جدا کند و قطعه بهتر را جایگزین آن نماید.




این روزها انواع گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های مختلف در بازار موجود هستند و کاربران بر اساس نیاز و سلیقه‌ خود یک مدل از آن را انتخاب می‌کنند.
اما یک طراح هلندی از ساخت گوشی هوشمند جدیدی خبر داد که تاکنون شبیه به آن ساخته نشده است.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، این طراح هلندی به‌نام "دِیو هاکنس"(Dave Hakkens) تصاویر ویدیویی جدیدی روی اینترنت منتشر کرده است که در آن گوشی هوشمند ویژه‌ای با نام Phonebloks به نمایش درآمده است.

طرح ساخت این گوشی هوشمند که آن را با دیگر محصولات موجود در بازار متفاوت می‌کند بسیار ساده است.
در این گوشی هوشمند کاربر می‌تواند تمام قطعات به کار رفته در آن از جمله نمایشگر، اسپیکرها، باتری، حافظه داخلی، دوربین دیجیتالی و غیره را به راحتی از بدنه اصلی جدا کند و قطعه بهتر را جایگزین آن نماید.

در اصل می‌توان گفت، این یک گوشی هوشمند ویژه است که شما می‌توانید مانند بازی Lego قطعات آن را سرهم کنید و در صورت نیاز قطعه بهتر را جایگزین قطعات قدیمی نمایید.

تصویر ویدیویی که هکنس روی شبکه اجتماعی YouTube منتشر کرده است در چند ساعت نخست بیش از ۱۵ میلیون بار مورد بازدید قرار گرفت.

در این فایل ویدیویی گفته می‌شود که در سراسر جهان روزانه میلیون ها دستگاه الکترونیکی دور انداخته می‌شوند که این اتفاق به دلیل قدیمی‌ شدن دستگاه‌ها یا ناکارآمد شدن یک قطعه از آن‌ها صورت می‌گیرد.

در این شرایط چون امکان تعویض آسان قطعه وجود ندارد، فرد مجبور می‌شود کل دستگاه را دور بی‌اندازد.
اما اگر بتوان قطعه معیوب را با مدل جدید آن جایگزین کرد، مشکل دستگاه برطرف می‌شود و در نهایت حجم تولید زباله‌های الکترونیکی در جهان کاهش میابد.
 


کد مطلب: 27783

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27783/نخستین-گوشی-هوشمند-جهان-قابلیت-جداسازی-آسان-قطعات-داخلی

ايتنا
  https://www.itna.ir