۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۰

خطوط پهن‌باند اینترنتی، پرسرعت‌ترین فناوری تاریخ بشر

ایتنا- گزارش سازمان ملل می‌گوید حدود 50درصد از 70کشورجهان جزو کاربران اینترنت هستند.
خطوط پهن‌باند اینترنتی، پرسرعت‌ترین فناوری تاریخ بشر


سازمان ملل متحد با انتشار گزارش جدید خود اعلام کرد که خطوط پهن‌باند موبایلی سریع‌ترین فناوری در حال رشد در تاریخ بشر محسوب می‌شوند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سلولار – نیوز، در زمینه استفاده از اینترنت هم‌اکنون می‌توان گفت که ۵۰ درصد ساکنان بیش از ۷۰ کشور جهان در دنیای آنلاین حضور دارند.

۱۰ کشور برتر جهان در زمینه استفاده از اینترنت در منطقه اروپا قرار دارند و این در حالی است که در رتبه هشتم این لیست کشور نیوزیلند و در رتبه دهم هم کشور قطر قرار دارند.

این گزارش در هشتمین نشست "کمیسیون پهن‌باند توسعه دیجیتالی" منتشر شد و طی آن اعلام شد که خطوط پهن‌باند موبایلی که امکان اتصال به اینترنت از طریق گوشی هوشمند، رایانه لوحی و لپ‌تاپ‌های مجهز به گیرنده Wi-Fi را برای کاربران فراهم می‌کنند به صورت در حال گسترش هستند و تعداد مشترکان آن رو به افزایش است.

در این گزارش اعلام شد که تعداد مشترکان خطوط پهن‌باند موبایلی سالانه ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و این فرآیند محبوبیت بالای این فناوری نزد کاربران جهانی را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی شده است که تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی تعداد خطوط پهن‌باند موبایلی نسبت به خطوط پهن‌باند ثابت و زمینی سه برابر بیشتر باشد.

کره جنوبی بالاترین ضریب نفوذ خطوط پهن‌باند در بین خانواده‌ها را در اختیار دارد و گفته می‌شود که بیش از ۹۷ درصد ساکنان آن از خدمات اینترنتی یاد شده استفاده می‌کنند. 
در مقابل، کشور سوئیس در زمینه خطوط پهن‌باند ثابت بیشترین ضریب نفوذ را در جهان دارد و بیش از ۴۰ ساکنان آن از خدمات یاد شده بهره می‌برند.

در مقابل، کشور ایالات متحده آمریکا در رتبه بیست‌وچهارم لیست ضریب نفوذ خطوط پهن‌باند اینترنتی در خانه‌ها قرار دارد و در حوزه خطوط پهن‌باند زمینی نیز رتبه بیستم جهان را از آن خود کرده است که رتبه قبل از آن مربوط به کشور فنلاند و رتبه بعد از آن مربوط به کشور ژاپن می‌شود.
کد مطلب: 27768
نام شما
آدرس ايميل شما


Arash Venus
feedback
افسوس ،
کل اینترنت مملکتمان ، برابر اینترنت 10 خانوار کره ی جنوبی است ...

این است وضعیت فعلی ما .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام