۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۲

نیاز کسب و کار‌ها به متخصصان شبکه در حال افزایش است

ایتنا- برآوردهای جدید نشان می‌‏دهد نیاز کسب و کار‌ها و شرکت‏‌ها به متخصصان شبکه در سال آینده میلادی بیشتر خواهد شد.
نیاز کسب و کار‌ها به متخصصان شبکه در حال افزایش است



به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌‏سایت fierceenterprise، پیش‏‌بینی‏‌های صورت گرفته درباره نیازمندی کسب و کار‌ها و شرکت‏‌ها به متخصصان آی تی نشان می‌‏دهد نیاز به متخصصان شبکه رو به افزایش است. 


در این پیمایش که بر روی ۳۱ درصد از مدیران آی تی سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها انجام شده است، حدود ۳۱ درصد از پاسخگویان گفته‏‌اند قصد دارند برای سال ۲۰۱۴ تعدادی متخصص شبکه استخدام کنند. 

اهمیت این مطالعه در این است که نشان می‌‏دهد جایگاه متخصصان شبکه در فهرست نیازمندی کسب و کار‌ها از رتبه هشتم به رتبه سوم ارتقا یافته است. 

در این پیمایش هشت عنوان شغلی مورد نیاز شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها به عنوان مهم‌ترین نیازمندی آن‌ها معرفی شده است. ۴۹ درصد از پاسخگویان گفته‌‏اند قصد دارند در سال ۲۰۱۴ متخصصان توسعه‏ نرم‌‏افزار و برنامه‌‏نویسی را استخدام کنند.
 
۳۷ درصد نیز گفته‌‏اند برای استخدام متخصصان راهکارهای میز پشتیبان (Help Desk) و پشتیبانی فنی اقدام خواهند کرد. ۳۱ درصد نیز از قصد خود برای استخدام متخصصان شبکه در سال ۲۰۱۴ خبر داده‌‏اند. 

توسعه نرم‌‏افزارهای همراه و مدیریت ابزارهای همراه نیز از جمله تخصص‏‌های مورد نیاز ۲۷ درصد از پاسخگویان بوده است. ۲۷ درصد نیز گفته‏‌اند به متخصصان مدیریت پروژه احتیاج دارند. اسختدام متصدی پایگاه‌‏های داده نیز اولویت ۲۴ درصد پاسخگویان بوده است. ۲۱ درصد نیز گفته‏‌اند قصد دارند متخصصان امنیت آی تی را استخدام کنند. تخصص‌‏های مربوط به تحلیل داده و راهکارهای هوشمندی تجاری نیز مورد نیاز ۱۸ درصد پاسخگویان است. 

این یافته‏‌ها با یافته‏‌های مطالعه شرکت رابرت هالف اینترنشنال که چندی پیش منتشر شد، هم‌خوانی دارد. در آن مطالعه حدود ۵۵ درصد از پاسخگویان گفته بودند استخدام متصدی شبکه از جمله مهم‌ترین نیازمندی‏‌های بخش‏ آی تی شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها است. 

مدیریت پایگاه‏‌های داده نیز از جمله دیگر نیازمندی‏‌های مهمی است که در این مطالعه به آن اشاره شده است. شرکت رابرت هالف در مطالعه دیگری نیز دریافته بود مدیران آی تی شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها در زمینه استخدام متخصصان برخی رشته‏‌ها با چالش و دشواری فراوانی مواجه هستند.
 
متخصصان توسعه شبکه، مدیریت پایگاه‌‏های داده، میز پشتیبان و پشتیبانی فنی از جمله کسانی است که شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها به آسانی به آن‌ها دسترسی ندارند.
کد مطلب: 27748
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام