۴
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۳

جملات آتشین وزیر ارتباطات در افتتاحیه ایران تله کام 2013 در برابر مخابراتی ها

ایتنا- وزیر ارتباطات در افتتاحیه تلکام چهاردهم انتقاداتی را از اپراتورها کشور مطرح کرد و افزایش تعرفه اپراتورها را غیرقانونی دانست.
جملات آتشین وزیر ارتباطات در افتتاحیه ایران تله کام 2013 در برابر مخابراتی ها



محمود واعظی چهاردهمین نمایشگاه ایران تله کام را در حالی افتتاح کرد که خطاب به اپراتورهای مخابراتی گفت: قبول دارم که اپراتورها باید درآمد داشته باشند اما درآمد هم حدی دارد.



به گزارش ایتنا از خبرآنلاین و به نقل از ایرنا دکتر واعظی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی اظهار داشت:مردم درسال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان برای تلفن ثابت و همراه پرداخت کردند. سوال من این است که چه قدر این درآمد خرج توسعه شده است؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار داشت: درست است که حدود ۳۰ درصد درآمد این اپراتورها به خزانه دولت ریخته شده، اما همه باید به بحث توسعه توجه کنند.این تفکر که فقط دولت باید توسعه بدهد و اپراتورها درآمد کسب کنند غلط است و این مکانیزم باید اصلاح شود.

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا وزارت ارتباطات به این اپراتور اجازه نمی‌دهد تعرفه‌های خود را افزایش دهد؟ اظهار کرد: شما نماینده مردم هستید یا اپراتورها؟ اگر شما نماینده مردم هستید باید از حقوق مردم دفاع کنید که مردم این تعرفه‌ها را نپردازند.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا زمانی که کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه‌های همراه اول را افزایش ندهد این اپراتور اجازه ندارد تعرفه‌های خود را تغییر دهد چرا که این کار خلاف قانون است.
وی یادآور شد: قطعا همراه اول خود را مقابل تمام مردم ایران قرار نخواهد داد چراکه همه این را می‌پرسند که آیا ما در وزارت ارتباطات این افزایش تعرفه را قبول داریم؟

وزیر ارتباطات گفت: افزایش تعرفه همراه اول با این نرخ قابل قبول نیست و در حال حاضر در تمام دنیا اپراتورها به دنبال کاهش تعرفه‌های خود هستند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره واگذاری مخابرات نیز اظهار کرد: ما به هیچ عنوان به دنبال بازگشت مخابرات به وزارت ارتباطات نیستیم اما در زمانی که مخابرات واگذار شد تعریف درستی از زیرساخت‌ها ارائه نشده است. آنچه مربوط به کابل مسی هم می‌شود از نظر ما جزو زیرساخت‌هاست و لازم است که مجلس در این زمینه تکلیف را مشخص کند.

نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی - ایران تله کام ۲۰۱۳- تا ۷ مهر از ساعت ۹ الی ۱۶ هر روز پذیرای علاقمندان است.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت تقریبی ۲۷۵۰۰ مترمربع و با حضور ۲۰۱ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۶۰ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنان از ۱۲ کشورجهان در سالن‌های ۶، ۷ ،۸-۹، ۱۰-۱۱، ۱۲-۱۳، ۲۷، ۲۵A و فضای باز مربوطه برگزار می شود.

گفتنی است مدیران اپراتورهای مخابراتی اولین بازدید کنندگان ازنمایشگاه امسال حین مراسم افتتاحیه بودند.
کد مطلب: 27680
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
دمش گرم. امیدوارم هر چه زودتر سرعت اینترنت رو (نه اینترانت ملی رو) هم افزایش بده به صورتی که من کاربر هم احساسش کنم.
داریوش
feedback
امیدوارم جلوی انحصارگرایی گرفته بشه. تا وقتی منابع دسته عده خاصی باشه و فضای رقابتی به وجود نیاد توسعه مغنایی نخواهد داشت. تا زمانی که مخابرات و درآمد عظیمش مطلقن در اختیار سپاه باشه حرکت چشمگیری به سمت تغییر سیاست های آی تی که مبناش توسعه مخابراتیه اتفاق نخواهد افتاد.
من خودم تنها
feedback
انصافا خوب گفته
رضا
feedback
United States
ممنون وزیر
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام