کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رفع مشکلات سرعت اینترنت مخابرات/ افزایش 1.5 برابری ظرفیت پهنای باند اینترنت

خبرگزاری مهر , 4 مهر 1392 ساعت 12:53

ایتنا- شرکت مخابرات پس از تحقیقات 3کمیته ویژه اعلام کرد که مشکلی در این بخش وجود ندارد و اینترنت مخابرات از لحاظ سرعت تفاوتی با شرکت‌های دیگر ندارد!





عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات استان تهران از رفع مشکل سرعت اینترنت پرسرعت مشترکان این شرکت به دلیل تخصیص پهنای باند مورد نیاز از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت مخابرات تهران به زودی ۱.۵ برابر افزایش خواهد یافت.



به گزارش ایتنا از مهر، سمیع الله صادقی با اشاره به مشکلات سرعت در سرویس ADSL شرکت مخابرات استان تهران که باعث شکایت برخی مشترکان شده بود، اظهار داشت: در این راستا ۳ کمیته برای بررسی سرعت اینترنت پرسرعت تشکیل شد تا ابعاد مختلف این سرویس برای حل مشکل بررسی شود. 


وی با اشاره به تشکیل کمیته دسترسی، شبکه و گیت وی برای بررسی سرویس اینترنت پرسرعت از کامپیوتر مشترک تا اولین تجهیزات مخابراتی، از اولین مرکز تا آخرین مرکز تجهیزات مخابراتی و از گیت وی های مخابراتی به شبکه زیرساخت و اینترنت جهانی ادامه داد: بررسی صورت گرفته از سوی کمیته دسترسی – اکسس- حاکی از آن است که مشکلی در این بخش وجود نداشته و اینترنت مخابرات از لحاظ سرعت تفاوتی با سرویسی که شرکتهای اینترنتی ارائه می دهند، ندارد.

مهندس صادقی ادامه داد: بررسی های کمیته شبکه نیز در مورد تجهیزات مخابراتی نشاندهنده مشکلی در این بخش نیست چرا که با راه اندازی مترواترنت استانی در تهران، بسیاری از مشکلات این بخش رفع شده و تجهیزات شبکه ای ارتقا یافته است.

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران، با اشاره به مشکلات سرعت اینترنت که براساس بررسی های صورت گرفته مربوط به بخش گیت وی – دروازه ورودی پهنای باند – می‌شود گفت: سال گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت تنها ۷۰ درصد پهنای باند مورد نیاز شرکت مخابرات استان تهران را تامین کرد و ۳۰ درصد مابقی را ۲ ماه پیش تحویل داد؛ براین اساس یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت مخابرات عدم تخصیص پهنای باند بود که هم اکنون مرتفع شده است.

وی از امضای قراردادی جدید برای ارتقای ظرفیت پهنای باند اینترنت با شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد و گفت: به زودی به ظرفیت فعلی پهنای باند این شبکه، بالغ بر ۵۰ لینک STM۱ افزوده می‌شود.

مهندس صادقی با بیان اینکه مخابرات استان تهران آمادگی افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت را دارد، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت مخابرات تهران ۱۰۰ لینک STM۱ است و به مرور این ظرفیت ۱.۵ برابر خواهد شد و تاثیر این ارتقای ظرفیت در استفاده مشترکان از خدمات ADSL محسوس خواهد بود.

وی با تاکید بر آمادگی فنی مخابرات تا ۳ برابر ظرفیت فعلی برای ارائه اینترنت پرسرعت خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۵۰ هزار نفر در تهران و البرز از ADSL مخابرات استفاده می‌کنند و با رفع مشکل سرعت و کاهش ضریب اشتراک، پیش بینی می‌شود که شمار مشترکان این سرویس افزایش یابد.


کد مطلب: 27675

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27675/رفع-مشکلات-سرعت-اینترنت-مخابرات-افزایش-1-5-برابری-ظرفیت-پهنای-باند

ايتنا
  https://www.itna.ir