کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اينترنت پرسرعت در روستاها عرضه خواهد شد

خبرگزاری مهر , 2 مهر 1392 ساعت 10:20

ایتنا- مسئولان می‌گویند عرضه اینترنت در روستاها توجیه اقتصادی ندارد در نتیجه بودجه آن از محل اعتبارات USO تامین خواهد شد.





مديرعامل شركت ارتباطات ثابت ايران از عرضه اينترنت پرسرعت ( ADSL ) در روستاها خبر داد و گفت: اين شركت در شش ماهه دوم سال جاري با حمايت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اقدام به عرضه اينترنت پرسرعت در روستاها خواهد كرد.



به گزارش ایتنا از مهر، علي كارگزار افزود: شركت ارتباطات ثابت ايران در تمام شهرهاي كشور و چندين روستاي بزرگ ، خدمات اينترنت پرسرعت ارائه مي كند و در مجموع ۲ ميليون مشترك ADSL در سراسر كشور دارد.

وي در مورد نحوه كمك وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي عرضه اينترنت پر سرعت در روستاها گفت: از آنجاييكه عرضه اينترنت پر سرعت در مناطق روستايي توجيه اقتصادي ندارد، بودجه مربوط به توسعه اينترنت در روستاها، از محل اعتبارات خدمات عمومي اجباري و پايه (USO) كه در اختيار وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات قرار دارد ، تامين مي شود.

کارگزار ادامه داد: بعداز خصوصي سازي، درآمد شركت هايي كه از دولت پروانه فعاليت در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات گرفته اند ، براي توسعه ارتباطات روستايي در نظر گرفته شده است؛ همچنين بر اساس بند ۱۰ بودجه سال ۹۲، به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات اجازه داده شد با تصويب دولت درآمد حاصله از تكاليف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌هاي خدمات عمومي اجباري و پايه (USO) با اولويت روستايي و كمك به تقويت دفاتر موجود و ايجاد دفاتر جديد ارتباطات و فناوري اطلاعات روستايي ( ICTروستايي) به صورت جمعي - خرجي و با استفاده از مشاركت اپراتورها به مصرف برساند.

مديرعامل شركت ارتباطات ثابت ايران با اشاره به اينكه شركت تلفن ثابت ، با ايجاد شبكه‌اي واحد براي ارائه خدمات يكپارچه و واحد در سراسر كشور را ه اندازي شده است، افزود: هدايت ۳۰ استان و بهينه كردن عمليات ارتباطات ثابت و جذب و ساماندهي نيروهاي موجود و متخصص از اهداف شركت ارتباطات ثابت ايران است.

وي افزود: اين شركت كه در زيرمجموعه شركت مخابرات ايران قرار دارد، متولي ايجاد، بهره‌برداري و توسعه، نگهداري شبكه‌هاي ارتباطي در حوزه شبكه‌هاي غير مادر مخابراتي و در چارچوب اهداف، برنامه‌ها و اختيارات اساسنامه شركت مخابرات ايران تشكيل شده است.

كارگزار با اشاره به حضور شركت ارتباطات ثابت ايران در نمايشگاه بين المللي تلكام ۲۰۱۳ ، گفت: شركت ارتباطات ثابت ايران با برند آشناي اول،در اين نمايشگاه ضمن معرفي برند خود ، بازديد كنندگان را با خدمات اين شركت بخصوص خدمات الكترونيك آشنا خواهد كرد.

مديرعامل شركت ارتباطات ثابت ايران افزود: يكي از اهدافي كه اين شركت دنبال مي كند ، ارائه سرويس ها بصورت يكنواخت در سراسر كشور است، يعني سرويسي كه در تهران ارائه مي شود ، بايد در تمام نقاط كشور با همان كيفيت ارائه شود.


کد مطلب: 27637

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27637/اينترنت-پرسرعت-روستاها-عرضه-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir