کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از حروف به جای اعداد در شماره های تلفن/ واگذاری سرویس "فون واژه"

1 مهر 1392 ساعت 14:05

ایتنا- سرویس فون‌واژه، در نمایشگاه تلکام عرضه خواهد شد.




شرکت مخابرات استان تهران سرویس فون واژه که اين امكان را به مشترك مي دهد تا به جاي اعلام شماره تلفن از حروف و كلمات استفاده كند را در نمایشگاه تله کام عرضه می کند.


به گزارش ایتنا از مهر، با وجود این سرویس، مشترکان تلفن ثابت دیگر نياز به حفظ شماره تلفن نداشته و شركت ها و سازمان هاي صاحب نام نیز برای ارائه كالاها، خدمات و برند تجاري خود در بازار رقابتي می توانند از این سرویس استفاده کنند.

با توجه به اينكه روي دكمه‌هاي شماره گير تمامي گوشي‌ها حروف انگليسي درج شده، مي توان بجاي اعداد در شماره تلفن‌ها از معادل حروفي آنها استفاده كرد و شماره تلفن را به جاي اعداد با حروف بيان كرد.

همچنين كدهاي خدماتي ( شماره هاي ۴ و ۵ رقمي مشمول طرح فون واژه) اين امكان را براي شركتها و موسسات فراهم مي كند تا با انتخاب كلمه (نام) مورد نظر، شماره معادل آن را انتخاب كنند چرا كه حفظ و بخاطر سپاري شماره تماس شركت ها و موسسات، همواره يكي از معضلات مشتريان است.

محمدرضا بیدخام معاون بازاريابي و فروش شركت مخابرات استان تهران با بيان اينكه سرويس فون واژه در چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابراتي و اطلاع رساني - ايران تلكام ۲۰۱۳ – ارائه مي‌شود گفت: متقاضيان اين سرويس مي توانند علاوه بر مراجعه به سايت شركت مخابرات استان تهران به آدرس http://www.tct.ir با شماره تلفن ۱۹۰ واحد ارتباط مردمي شركت مخابرات استان تهران تماس حاصل كرده و نسبت به ثبت نام درخواست خود اقدام كنند.

وی گفت: از جمله قابليتهاي شماره‌هاي ۴ و ۵ رقمي فون واژه، امكان داير شدن اينگونه شماره‌ها در مناطق مخابراتي سطح استان تهران است؛ همچنین در بين همه كساني كه نام آنها با شماره يكسان است، فقط يك نفر مي تواند داراي شماره تلفن معادل با نام مورد نظر فون واژه باشد و اين يك مزيت در دنياي رقابتي تجارت است. بطور مثال تنها يك متقاضي سرويس مي تواند واژه taxi bime را دريافت كند.

بيدخام با بيان اينكه طرح ياد شده در اكثر كشورهاي پيشرفته دنيا با استقبال چشمگيري روبرو بوده و اكثر شركت ها و سازمان هاي صاحب نام سعي در استفاده از اين سرويس جهت ارائه كالا، خدمات و برند تجاري خود در بازار رقابتي دارند، اظهار داشت: اين امر بمنظور تسهيل ارتباطات مشتريان، گسترش سرويس هاي جديد مخابراتي و تامين رضايت مشتريان و تحقق جامعه هوشمند اطلاعاتي و ارتباطي صورت گرفته و شركت مخابرات استان تهران نيز طرح فون واژه را با انجام مطالعات تطبيقي و كارشناسي با توجه به شرايط فرهنگي و سياسي به شكل بومي طراحي و نسبت به واگذاري آن اقدام كرده است.


کد مطلب: 27619

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27619/استفاده-حروف-جای-اعداد-شماره-های-تلفن-واگذاری-سرویس-فون-واژه

ايتنا
  https://www.itna.ir