۳
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰

جای خالی تهران در فهرست برترین جوامع شبکه‌ای جهان

ایتنا- میزان به کار‌گیری فناوری‌های ارتباطی و ضریب نفوذ تلفن همراه از جمله شاخصه‌های مورد توجه در این گزارش بوده‌اند.
جای خالی تهران در فهرست برترین جوامع شبکه‌ای جهان


شرکت اریکسون نتایج یک بررسی جدید در مورد برترین جوامع شبکه‌ای جهان را منتشر کرده که هیچ یک از شهرهای ایران در آن جایی ندارند.



به گزارش ایتنا از فارس به نقل از اریکسون، برترین شهر شبکه‌ای جهان در این فهرست نیویورک با کسب امتیاز ۵۲.۱ است و پس از آن شهرهای استکهلم، لندن، سنگاپور، سئول، پاریس، توکیو، لس آنجلس، سیدنی، پکن، شانگهای، مسکو، سائوپولو، استانبول، مکزیکوسیتی، دهلی، قاهره، بوینس آیرس، بمبئی، ژوهانسبورگ، جاکارتا، مانیل، لاگوس و کراچی قرار گرفته‌اند.

در میان کشورهای خاورمیانه دوبی، ابوظبی و دوحه از بقیه شهرها پیشی گرفته‌اند و البته هیچ یک از شهرهای ایران و از جمله تهران در گزارش یاد شده جایی ندارند. 

در این گزارش میزان به کارگیری دستاوردهای مرتبط با فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف جهان به تفکیک مناطق مختلف و از جمله خاورمیانه و شمال آفریقا مورد توجه قرار گرفته است.

گزارش یاد شده نشانگر توسعه گسترده زیرساخت‌ها در شهرهای مورد مطالعه و ایجاد فرصت‌های شغلی و خدماتی گسترده در ارتباط با فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

تهیه کنندگان این گزارش ۲۸ شاخص را برای اندازه‌ گیری مزایای استفاده از ICT در هر کشور مورد توجه قرار داده اند که در دو بعد کلی قابل دسته بندی است. اول میزان بلوغ در حوزه آی سی تی در هر شهر و دیگری میزان استفاده از مزایای سرمایه گذاری در حوزه ICT در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و ....

در گزارش مذکور تصریح شده امروزه ای سی تی به جز لاینفک محیط های کاری مبدل شده و این رشد به خصوص در عرصه تجاری ادامه خواهد یافت. به عنوان مثال ۷۹ درصد از شهروندان امان پایتخت اردن در محل کار خود از اینترنت استفاده می‌کنند و این رقم در مورد شهرهای مسقط در عمان و دوحه در قطر به ترتیب به ۷۷ و ۶۲ درصد رسیده است.

همچنین ضریب نفوذ تلفن همراه در ابوظبی، دوبی و دوحه از مرز ۱۰۰ درصد گذشته است و در هیچ از شهرهای دیگر مورد بررسی نیز این رقم کمتر از ۸۳ درصد نبوده است. 

در بخش دیگری از این گزارش پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۰ درصد مردم خاورمیانه شهر نشین شوند. همچنین در آینده پیشرفت در فناوری و زیرساخت های آی سی تی، زندگی مردم خاورمیانه را متحول خواهد کرد.
کد مطلب: 27613
نام شما
آدرس ايميل شما


sirus
feedback
United States
در ایران تنها چیزی که رشد میکنه فضای امنیتی هستش.همش دشمن تراشی های بیخودی.
ایران
feedback
درسته که ایران این فناوری ها رو با اون استانداردی که این شرکتا اعلام میکنن نداره اما کسی که توی ایران زندگی کرده و زندگی میکنه میدونه که در 10 سال اخیر چه تحولات بزرگی صورت گرفته مخصوصا از سال 85 به اینطرف
دولت جدید هم همه تلاش خودش رو برای بهبود اوضاع میکنه حالا یه سری کورن یا خودشون رو به کوری زدن نمیتونه معیار عمومی قرار بگیره
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانم ایران: اونا کاری ندارن ما تو این ده سال چقدر پیشرفت کردیم. مهم اینه که الان تو چه وضعیتی در مقابل دنیا هستیم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام