۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۷

حذف محدودیت زمانی و مکانی، مهم‌ترین مزیت بازار الکترونیک

ایتنا- در 6 ماهه اول امسال 165هزار خرید الکترونیکی صورت گرفته که ارزش کالاها بیش از 2 میلیارد تومان است.
حذف محدودیت زمانی و مکانی، مهم‌ترین مزیت بازار الکترونیک


مدیرکل پست خوزستان گفت: در ۶ ماهه اول امسال پیش بینی ما ارسال ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله پستی بوده که خوشبختانه در این مدت بیش از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله جذب و به سراسر کشور ارسال شده است.



به گزارش ایتنا از ایسنا منطقه‌خوزستان، مهران حموله در نشست خبری که امروز، ۳۱ شهریور در محل اداره پست استان برگزار شد، اظهار کرد: در ۶ ماهه امسال در زمینه ارسال مرسوله‌های پستی نسبت به برنامه پیش‌بینی شده ۷ درصد رشد و تحقق ۱۰۷ درصد برنامه را شاهد هستیم.


وی افزود: در این مدت ۱۲ میلیون مرسوله پستی وارد استان و این مرسوله‌ها توسط همکاران نامه‌رسان توزیع شده است.

حموله تصریح‌کرد: در ۶ ماهه اول امسال پیش‌بینی درآمد اداره‌کل پست بیش از ۶۳ میلیارد ریال بوده است که همکاران ما توانستند در این مدت بیش از ۶۴ میلیارد ریال درآمدزایی برای پست داشته باشند که براساس این رقم، ۱۰۰ درصد برنامه پیش‌بینی شده، محقق شده است.

مدیرکل پست خوزستان عنوان‌کرد: امروزه پست بر حسب نیاز جامعه در کنار خدمات پایه‌ای خود خدمات جدیدی را ارائه می‌دهد که پست استان خوزستان در زمینه ارایه این خدمات به لطف خداوند پیشگام است.

وی ادامه‌داد: سیستم بازار الکترونیک یکی از مهمترین خدمات جدید است؛ این سیستم به فروشنده و خریدار این امکان را می‌دهد که در فضای مجازی کالای خود را عرضه و به فروش برسانند.

حموله اظهارکرد: در این فرآیند پست به عنوان حلقه اتصال فروشنده و خریدار عمل می‌کند و خوشبختانه در طول ۶ ماهه اول امسال ۱۶۵ هزار خرید الکترونیکی از طریق بازار ایجاد شده، صورت گرفته که ارزش این کالاها بیش از ۲ میلیارد تومان است.

وی بیان‌کرد: حذف محدودیت های زمانی و مکانی هم برای خریدار و هم برای فروشنده مهمترین مزیت بازار الکترونیک است در حال حاضر ۱۲۰ فروشگاه استان عضو این بازار هستند. شهروندان در سراسر کشور می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی پست وارد سامانه بازار الکترونیک شده و نسبت به ارایه کالا یا خرید اقدام کنند.

مدیرکل پست خوزستان افزود: سرویس دیگر، سرویس کارت پستال الکترونیکی نام دارد که شهروندان می‌توانند از طریق این سرویس، کارت پستال موردنظر خود را بنا به مناسبت‌های خاص و با حداقل هزینه تهیه کنند.

حموله گفت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۲۰ هزار کارت پستال الکترونیکی سفارش و چاپ شده که نزدیک به ۷۰ درصد آن‌ها مربوط به سفارشات سازمان‌ها و ادارات بوده است.

وی اظهارکرد: سرویس دیگری در پست تحت عنوان سرویس تلفنی ۱۹۳ راه‌اندازی شده که این سرویس جایگزین ترددهای شهری مشتریان است. در اهواز ۳ ایستگاه برای آن راه‌اندازی شده که تا پایان امسال نیز ۳ ایستگاه دیگر به آن اضافه می‌کنیم.

حموله ادامه‌داد: فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۳ از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب است. هدف ما حذف پیک‌های موتوری نیست، بلکه انتظار داریم پیک‌های موتوری در قالب این سامانه، ساماندهی شوند.

مدیرکل پست خوزستان بیان‌کرد: هم‌اکنون این سامانه در شهرهای مسجدسیمان، آبادان و امیدیه فعال و پویا شده است. در ۶ ماه گذشته نیز توسط سرویس تلفنی ۱۹۳، ۲۰ هزار مرسوله در سطح استان جابه‌جا شده که اکثر آن‌ها به خدمات نیابتی سازمان‌ها اختصاص داشته است.

وی با اشاره به سرویس پست الکترونیک یا ایمیل ملی، خاطرنشان‌کرد: ایمنی، امنیت بالا، فارسی بودن ۱۰۰ درصدی منوها و عدم دسترسی افراد بیگانه به این اطلاعات از مزیت‌های این سرویس است. از این سرویس می‌توان برای امور بازاریابی، اطلاع‌رسانی به مردم یا ارایه درخواست‌های مردم به سازمان‌ها استفاده کرد.

حموله اظهارکرد: همچنین در حال پیگیری واگذاری پست الکترونیک یا ایمیل ملی جهت دانشجویان و معلمان هستیم.

وی در ادامه به سرویس پست لجستیک، اشاره و خاطرنشان‌کرد: این سیستم با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود اداره پست شامل انبارها و خطوط حمل و نقل راه‌اندازی شده است. هدف ما در راه‌اندازی این سیستم، حذف واسطه‌های بین ۲ بخش تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

حموله بیان‌کرد: باید از ظرفیت چرخه حمل و نقل پست استفاده شود که هنوز به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است. امیدواریم دستگاه‌ها و تولیدکنندگان از سیستم پست لجستیک استفاده کنند. در حال حاضر خرمای بهبهان از طریق پست لجستیک پخش می‌شود.
کد مطلب: 27602
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام