۵
۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۳

یک گربه‌ از سد امنیتی جدید آی فن 5 اس گذشت

ایتنا- این آزمایش نشان داد که به جای دست می‌توان سایر بخش‌های بدن را به عنوان کلید باز کردن قفل آیفون، به کار برد و تلفن را فریب داد!
یک گربه‌ از سد امنیتی جدید آی فن 5 اس گذشت


جدیدترین تلفن اپل با داشتن حسگر اثر انگشت به عنوان یکی از امن‌ترین تلفن‌های هوشمند توصیف شده است اما یک سایت فناوری با انتشار ویدئویی نشان داد که حتی یک گربه می تواند با پنجه خود از سد امنیتی آیفون ۵ اس بگذرد.



به گزارش ایتنا از مهر، سایت فناوری تک کرانچ به منظور آزمایش ویژگی تاچ آی.دی آیفون ۵ اس که به کاربر تلفن این امکان را می دهد که قفل تلفن خود را با فناوری تشخیص پوست باز کند یک ویدئو تهیه کرده است.

در این ویدئو مشاهده می شود که پس از چند بار خطای دستگاه در نهایت پنجه گربه را به عنوان یکی از ۵ کلید تعیین شده پذیرفته و دسترسی به محتوای تلفن را باز می کند.

در جریان این آزمایش مشخص شد که به جای دست می توان سایر بخشهای بدن را به عنوان کلید باز کردن قفل آیفون ثبت کرد تا نرم افزار تلفن را فریب داد.

اپل هفته گذشته اسکنر اثر انگشتی خود را همزمان با معرفی آیفون ۵ اس رونمایی کرد و آن را یک ابزار جدید امنیتی با سطوح بالای رمز نویسی و امنیتی توصیف کرده است.

این شرکت فناوری همچنین اظهار داشته که سیستم تاچ آی دی می تواند امنیت تلفنهای هوشمند را متحول کرده و جایگزین کلمه عبور سنتی باشد که کاربران هر روز از آن استفاده می کنند.

براساس اعلام اپل این سیستم طوری طراحی شده که از هر زاویه ای برای دستگاه قابل خواندن است و می تواند قفل دستگاه را باز کند.
کد مطلب: 27571
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
کار کار فتنه گرهاست!!
pooyan
feedback
Latvia
چرا دروغ پردازی می کنید تو اون ویدیو داره میگه حس گر اثر انگشت بقدری حساسه که اثر انگشت گربرو هم تشخیص می ده نه اینکه برای رد شدن از سد امنیتی از گربه استفاده کنیم ......
blue
feedback
حالا تعریف کردن اثر انگشت شد سد امنیتی! تیترت خیلی بی ربط بود.
معین
feedback
واقعا برای نویسنده این مطلب متاسفم ، حداقل متن رو چندبار می خوندی و کلیپ رو میدیدی ، اخه مجبورین بنویسین!! ، حسگر واسش اثر دست اون گربه تعریف شده! و این نشون دهنده قدرت حسگر هست ، نه ضعف.
کامران
feedback
گربه چقدر خوشکله .
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام