۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳

مایکروسافت ۴۰ میلیارد دلار سهام خود را خرید

ایتنا- مایکروسافت با خرید سهام خود از بورس، در واقع 7درصد از سود خود را خریدای کرده است.
مایکروسافت ۴۰ میلیارد دلار سهام خود را خرید


شرکت مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ۴۰ میلیارد دلار از سهام خود موجود در تالارهای بورس را خریداری می‌کند و سود سهامداران خود را تا ۲۲ درصد افزایش می‌دهد. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت cellular-news، طرح بازخرید سهام مایکروسافت توسط این شرکت جایگزین بیانیه قبلی منتشر شده در این زمینه می‌شود که زمان تعیین شده برای آن پایان ماه جاری به اتمام می‌رسد. 

ارزش شرکت مایکروسافت در بازار ۲۷۴ میلیارد دلار محاسبه شده است و بنابراین بازخرید ۴۰ میلیارد دلاری سهام این شرکت معادل ۷ درصد از کل سهام آن خواهد بود. 

مایکروسافت همچنین سود سهامداران خود را ۲۸. ۰ دلار به‌ازای هر سهم افزایش داده است. این میزان افزایش سود معادل ۰۵. ۰ دلار به‌ازای هر سهم یا به عبارت دیگر ۲۲ درصد بوده است. 

این بیانیه‌ پیش از جلسه مالی مدیران مایکروسافت در پایان هفته جاری منتشر شده است. این شرکت بزرگ نرم‌افزاری چندی پیش اعلام کرد که «استیو بالمر» (Steve Ballmer) پس از سال‌ها فعالیت در پست مدیرعاملی مایکروسافت تا سال آینده بازنشست می‌شود. لازم به ذکر است که مایکروسافت چندی پیش خبر خرید مرکز تولید تلفن‌های همراه نوکیا را هم منتشر کرده است.
کد مطلب: 27567
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام