۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۸

صنعت آی تی در آمریکا همچنان میلیاردرساز است

ایتنا- بیل گیتس مدیرعامل مایکروسافت نیست، اما هنوز هم ثروتمندترین آمریکایی است و البته که صنعت آی‌.تی این کشور هنوز هم میلیاردر تحویل جامعه می‌دهد!
صنعت آی تی در آمریکا همچنان میلیاردرساز است


گزارش جدید فوربس نشان می‌‏دهد صنعت آی تی در آمریکا همچنان میلیاردر تحویل جامعه می‌‏دهد. در این گزارش که ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین‏‌های آمریکا معرفی شده‌‏اند، نام موسسان و مدیران عامل مایکروسافت، اوراکل، آمازون، گوگل، دِل و غیره به چشم می‌‏خورد. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‏‌سایت zdnet، شرکت فوربس که هر ساله فهرست ۴۰۰ نفر از ثروتمند‌ترین افراد در آمریکا را منتشر می‌‏کند، امسال هم بیل گیتس، موسس مایکروسافت را به عنوان ثروتمند‌ترین آمریکایی معرفی کرده است. 

فوربس امسال ثروت خالص بیل گیتس را ۷۲ میلیارد دلار برآورد کرده است که این رقم ۶ میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته است. لری الیسون، مدیر عامل شرکت اوراکل نیز رتبه سوم این فهرست را از آن خود کرده است. الیسون امسال ۴۱ میلیارد دلار ثروت داشته است. سال گذشته نیز ثروت الیسون ۴۱ میلیارد دلار برآورد شده بود. 

بررسی فهرست فوربس نشان می‌‏دهد صنعت آی تی دومین صنعت بزرگ آمریکا است که میلیاردر تحویل جامعه می‌‏دهد. حدود ۵۰ نفر از کسانی که امسال نامشان وارد این فهرست شده است، از فعالان و کارآفرینان آی تی هستند. 

علاوه بر گیتس و الیسون، نام‌‏هایی همچون جف بزوس، مدیر عامل آمازون و لری پیج و سرگی برین، موسسان گوگل نیز در این فهرست به چشم می‌‏خورد. 
بزوس با ۲. ۲۷ میلیارد دلار ثروت به عنوان دوازدهمین ثروتمند آمریکا شناخته شده است. 

لری پیج و سرگی برین نیز که در مجموع ۳. ۴۹ میلیارد دلار ثروت دارند، به ترتیب رده‏‌های سیزدهم و چهاردهم این فهرست را از آن خود کرده‌‏اند. 
مارک زاکربرگ، موسس شبکه اجتماعی فیس بوک نیز در این فهرست رتبه بیستم را از آن خود کرده است. 

استیو بالمر، مدیر عامل کنونی مایکروسافت هم با ۱۸ میلیارد دلار ثروت بیست و یکمین ثروتمند آمریکا است. 
وی سال گذشته رتبه بیست و سوم فهرست فوربس را از آن خود کرده بود. مایکل دل، مدیر عامل شرکت دل نیز با ۹. ۱۵ میلیارد دلار ثروت به عنوان بیست و پنجمین ثروتمند آمریکا شناخته شده است. 

برآوردهای فوربس نشان می‌‏دهد ۴۰۰ ثروتمند بر‌تر آمریکا امسال در مجموع ۲. ۰۲ تریلیون دلار ثروت داشته‌‏اند که این رقم معادل کل تولید ناخالص داخلی کشور روسیه است.
کد مطلب: 27539
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام