۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۸
قبل از واگذاری به مایکروسافت

نوکیا به دنبال ساخت گوشی اندرویدی بوده است

ایتنا- بالمر، قصد دارد قبل از بازنشستگی، مایکروسافت را مثل اپل به سازنده دستگاه‌های هوشمند مبدل کند.
نوکیا به دنبال ساخت گوشی اندرویدی بوده است


شرکت نوکیا قبل از واگذاری به مایکروسافت در حال بررسی استفاده از سیستم عامل اندروید برای جایگزینی آن با ویندوز موبایل در سال ۲۰۱۴ بوده است.


به گزارش ایتنا ازایسنا گزارشها حاکی از اینست که تیمی از مهندسان نوکیا قبل از مذاکرات این شرکت با مایکروسافت برای واگذاری آن به قیمت ۷.۲ میلیارد دلار، سیستم عامل اندروید را روی گوشیهای سری لومیا تست کرده‌اند.


یکی از دلایلی که باعث می‌شود این مساله چندان تعجب برانگیز به نظر نرسد این است که قرارداد نوکیا و مایکروسافت برای استفاده از سیستم عامل ویندوز موبایل روی گوشیهای هوشمند نوکیا تا سال ۲۰۱۴ بوده است.


اما اکنون پس از واگذاری نوکیا به مایکروسافت می‌توان مطمئن بود که دیگر هرگز گوشی اندرویدی با برند نوکیا به بازار نخواهد آمد.



نوکیا تا همین چند سال پیش بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان بود ولی در بازار رقابتی گوشیهای هوشمند برابر غولهایی نظیر اپل، سامسونگ و سونی کم آورد و عرصه را به آنها واگذار کرد.


نوکیا در سال ۲۰۰۷ حدود ۴۰ درصد بازار تلفن همراه جهان را در اختیار داشت و اکنون سهم این شرکت در بازار گوشی به ۱۵ درصد و در بازار گوشی‌های هوشمند به تنها سه درصد سقوط کرده است.


واگذاری نوکیا به مایکروسافت یک لحظه سرنوشت ساز به حساب می‌آید. مایکروسافت از فروش سیستم عامل ویندوز، مجموعه نرم افزار آفیس و کنسول بازی ایکس باکس سود زیادی را به جیب می‌زند اما هرگز نتوانسته یک تجارت موفق را در عرصه تلفن همراه به راه بیندازند.


استیو بالمر- رئیس اجرایی مایکروسافت - قصد دارد قبل از بازنشسته شدن در این شرکت، مایکروسافت را همانند اپل به یک شرکت سازنده دستگاههای هوشمند تبدیل کند.
کد مطلب: 27533
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام