۱۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۳
با شروع بکار شبکه ملی اطلاعات:

برای ۴۰۰ هزار خانوار اینترنت از اینترانت جدا شد

ایتنا- با اتصال ۴۰۰ هزار خانوار در کشور و جداسازی اینترنت از اینترانت، وعده‌ای که مدت‌ها سر و صدا کرده بود به تحقق پیوست.
برای ۴۰۰ هزار خانوار اینترنت از اینترانت جدا شد



معاون وزیر ارتباطات گفت: پس از اعلام بی‌اشکال بودن ارائه پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه به کاربران خانگی، اتصال نخستین گروه از کاربران خانگی به شبکه ملی اطلاعات آغاز شد و برای ۴۰۰ هزار خانوار اینترنت از اینترانت جدا می‌شود.



علی حکیم جوادی با اشاره به مراحل اجرایی شدن جداسازی اینترنت از اینترانت اظهار داشت: این کار به دو بخش دستگاه‌های دولتی و کاربران خانگی تقسیم شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در زمینه جداسازی اینترنت از اینترانت کاربران خانگی، نیز در سال گذشته پایلوت این کار با همکاری شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پر سرعت و شرکت مخابرات ایران اجرا شد و کاملا موفقیت آمیز و انجام شدنی بود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: بنابراین با توجه به نتیجه این آزمایش که نشان داد این کار برای کاربران خانگی کاملا قابل تحقق است و نیز تصویب آیین‌نامه مربوطه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، آمادگی لازم برای جداسازی اینترنت از اینترانت کاربران خانگی در هر زمان ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: برای این کار باید مجوز پهنای باند ۲ مگابیت بر ثانیه را اخذ می‌کردیم که با جداسازی اینترنت از اینترانت، پهنای باند اینترانت ۲ مگ به کاربران ارائه شود.

حکیم جوادی گفت: با توجه به اینکه مجوز افزایش پهنای باند باید از سوی شورای عالی فضای مجازی صادر شود، حدود یک سال پیش درخواست افزایش پهنای باند به ۲ مگابیت بر ثانیه را به این شورا ارائه‌ کرده بودیم تا به محض دریافت مجوز، بلافاصله اینترنت از اینترانت کاربران خانگی جدا شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این کار موجب افزایش سرعت دسترسی به سایت‌های داخلی و در نتیجه رونق گرفتن سایت‌های ایرانی خواهد شد که در نهایت توسعه دیتاسنترهای (مرکز داده) را نیز در پی دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: اکنون پس از صحبت دبیر شورای عالی فضای مجازی که گفتند با ارائه سرعت‌های بالا در پهنای باند داخلی مشکلی ندارند، کار را آغاز کردیم.

وی گفت: کار از یک ماه پیش آغاز شد. جلساتی را با اپراتورها و PAPها برگزار کردیم. در این جلسات به زمان‌بندی برای انجام کار رسیدیم و قرار شد طبق زمان‌بندی و مرحله به مرحله مراحل اتصال به شبکه ملی اطلاعات انجام شود.

حکیم جوادی افزود: در مرحله نخست اقدامات لازم برای اتصال ۴۰۰ هزار خانوار در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات و جداسازی اینترنت از اینترانت آغاز شده است.
کد مطلب: 27521
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر رجائی زاده
feedback
اینترانت بدرد کاربران خانگی نمی‌خوره...
feedback
این اقا رو هنوز ورنداشتند؟
حرفهاش خجالت اوره
feedback
کلنگ زنی یه واژه آشنا!
چی بگم آخه!
محسن
feedback
اینترنت ملی یه طرح شکست خوردست مگر اختلاف قیمتش خیلی باشه به اینترنت جهانی
وگرنه اصلا به درد خونه نمیخوره مگر چند تا سایت بدرد بخود میزبانیشون داخل کشوره که بخوایم براش اینترنت ملی بگیریم
میلاد
feedback
از چند روز پیش سرعت اینترنتم به کللی افت کرده
دیشب هم کلا اینترنتم قطع شده بود
الان بررسی کردم دیدم درواقع اینترنت ِ من اینترانت شده !!!!!
الان هیچ سایت خارجی ای رو نمیتونم باز کنم !!!!!!
لطفا بررسی کنید
amir
feedback
اينترنت يعني يك امر نامحدود يعني يك فضاي بي حد
نه محدود به يك جاي خاص اين كلمه اينترنت ملي از بيخ و بن مشكل داره
در اين صورت بايد گفت ....
feedback
خودت استفاده کن. من یه ریال برای اینترانت نمیدم. فقط اینترنت. اینترنتو درست کنید. سرعت اینترنتو افزایش بدید. محدودیت ها رو کم کنید.
ابوالفضل
feedback
اینترانت بدرد کاربران دولتی میخوره، بجای راه اندازی کار مردم میرن تو شبکه های اجتماعی. برای خونواده ها اینترنت ضروریه
حامد
feedback
اسم این رو گذاشتن پیشرفت؟ اینترانت که سال 1979 وجود داشت.
بابک
feedback
این آقایان مسئول یا خوذشان را زدند به آن راه یا مصرف بالایی دارند کلا توی توهم تشریف دارند آخه کی میاد واسه چهارتا سایت فرمالیته داخلی اینترانت نصب کنه
feedback
کار خوبی هست برای امنیت کاربرها خیلی خوبه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام