کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور رییس جمهور روحانی

اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی تشکیل می‌شود

خبرگزاری مهر , 24 شهريور 1392 ساعت 20:45

ایتنا - شهریاری: ضرورتی ندارد عضویت دولتی‌ها در فیس‌بوک در شورا مطرح شود.




عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی از تشکیل نخستین جلسه این شورا با حضور رئیس جمهور در دولت جدید خبر داد و گفت: طرح و بررسی عضویت در فیس‌بوک در جلسه شورای عالی فضای مجازی ضرورت ندارد و این شورا به احکام کلی و سیاستی این حوزه می‌پردازد.

به گزارش ایتنا حمید شهریاری در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه جلسه شورای عالی فضای مجازی در اولین فرصت برگزار خواهد شد، اظهار داشت: زمان تشکیل این جلسه، بستگی به اوقات رئیس جمهور دارد.

وی با تاکید براینکه دولت یازدهم، تازه مستقر شده است در مورد دلایل عدم برپایی جلسات شورای عالی فضای مجازی در دولت دهم گفت: این موضوع را از دولت قبلی بپرسید اما آنچه که هم اکنون مطلع هستم آن است که بنا است جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور و به صورت مداوم تشکیل شود که در صورتی که زمان قطعی آن مشخص شد اطلاع‌رسانی در مورد آن صورت می‌گیرد.

این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه منتظر هستیم مقدمات تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی فراهم شود، ادامه داد: دولت تازه ایجاد شده و باید وزرا معاونانشان را منصوب کنند و منتظر هستیم اتفاقات مقدماتی در این زمینه بیافتد.

وی با تاکید براینکه انجام این مقدمات نیازمند فرصت یکی دوماهه است در مورد طرح و بررسی عضویت برخی اعضای دولت در فیس‌بوک و نیز ایجاد صفحاتی منتسب به برخی مقامات در این شبکه اجتماعی در نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ضرورتی ندارد که این مسائل در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح شود.

شهریاری افزود: شورای عالی فضای مجازی به امور جزئی نمی‌پردازد و کارهای کلی را مدنظر قرار می‌دهد؛ شورا با موارد و مصادیق کاری ندارد و به امور کلی و احکام سیاستی در حوزه فضای مجازی می‌پردازد. 
 
 


کد مطلب: 27506

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27506/اولین-جلسه-شورای-عالی-فضای-مجازی-تشکیل-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir