کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ارائه اولین مادربورد مجهز به Thunderbolt 2 توسط ASUS

سايت خبری ايتنا , 24 شهريور 1392 ساعت 15:09

ایتنا - این مادربورد مجهز به تراشه‌های جدید z۸۷ اینتل است که از پردازنده‌های نسل چهارم پشتیبانی می‌کند.




مادربرد Z۸۷-Deluxe/Quad ایسوس اولین مادربورد مجهز به فناوری تاندربولت ۲ است که توسط اینتل مورد تایید قرار گرفته است.
این مادربورد مجهز به تراشه‌های جدید z۸۷ اینتل است که از پردازنده‌های نسل چهارم پشتیبانی می‌کند.
دو درگاه نسل دوم تاندربولت در این مدل می‌توانند ۱۲ ابزار را بطور همزمان به مادربورد متصل کنند و هر کدام از پورت‌ها تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه سرعت دارد. این پورت‌ها با نسخه پیشین تاندربولت سازگار هستند.


به گزارش ایتنا جو سی، مدیرارشد بخش مادربورد و سیستم‌های دسکتاپ ایسوس در این رابطه می‌گوید: «در مادربرد Z۸۷-DELUXE/QUAD تست‌های مختلفی برای اطمینان از سازگاری کامل مادربرد، عملکرد بایوس، صدا و تصویر و موارد دیگر انجام شده است تا طراحی و کیفیت آن مورد تایید قرار گیرد. دریافت گواهی تایید برای اولین مادربرد مجهز به فناوری تاندربولت ۲ به معنی ایجاد یک روند استاندارد برای تمام مادربوردهای بعدی است.»

استاندارد مرجع تاندربولت دارای چهار کانال مستقل با حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برای هر یک از کانال‌ها در دو مسیر رفت و برگشت است. تاندربولت ۲ این چهار کانال را به صورت دو کانال دو طرفه با سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه ترکیب کرده که چهار برابر درگاه USB ۳.۰ است. فناوری تاندربولت ۲ با پشتیبانی از پورت تصویری DisplayPort ۱.۲ می‌تواند برای انتقال تصاویر با کیفیت ۴K و ۲K در وضوح ۲۱۶۰*۴۰۹۶ پیکسل و سایر ابزارهایی که نیازمند پهنای باند بالا هستند مورد استفاده قرار گیرد.
همچنین توسط این فناوری می‌توان تصاویر را به صورت ممتد در ۶ نمایشگر منتشر کرد. مادربورد ASUS Z۸۷-Deluxe/Quad با دو درگاه تاندربولت ۲ می‌تواند بطور همزمان در ۱۲ نمایشگر استفاده شود و از این طریق دیگر نیازی به استفاده از هاب نیست.

مادربرد Z۸۷-Deluxe/Quad دارای برخی فناوری‌های اختصاصی ایسوس است. نسخه چهارم پردازش هوشمند دوگانه با ۴ مسیر بهینه‌سازی، یک ابزار ساده برای اجرای تنظیمات است که تنها با یک کلیک بطور پویا تنظیمات لازم برای تعدیل دما و توان پردازش را انجام می‌دهد و از این طریق نویز سیستم را کاهش داده و بازدهی آن را بهبود می‌بخشد. بایوس UEFI دارای رابط کاربری گرافیکی است و از این طریق به راحتی می‌توان برای استفاده از تنظیمات پرکاربرد یک میان‌بر تعریف کرد.

مادربرد Z۸۷-Deluxe/Quad همچنین مجهز به فناوری NFC Express است و توسط آن کاربردهای مختلف رایانه از طریق برچسب‌های NFC یا ابزارهای هوشمندی که دارای این فناوری هستند به صورت خودکار اجرا خواهند شد. این فناوری می‌تواند برای ورود به حساب کاربری ویندوز بدون نیاز به تایپ رمز عبور استفاده شود یا از طریق آن مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای اجرای یک فعالیت خاص راه‌اندازی کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از برنامه رایگان Wi-Fi GO! & NFC در ابزارهای هوشمند مجهز به NFC تصاویر و ویدیوهای خود را از راه دور با رایانه همگام‌سازی کنند و از طریق ریموت به سادگی روی کامپیوتر خود کنترل داشته باشند. 
 
 


کد مطلب: 27501

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27501/ارائه-اولین-مادربورد-مجهز-thunderbolt-2-توسط-asus

ايتنا
  https://www.itna.ir