۵
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
وزیر ارتباطات خبر داد:

تامین پهنای باند اینترنت دو مگابیتی برای خانه‌ها /حمایت از دبیر شورای عالی فضای مجازی

ایتنا- افزایش کیفیت خطوط موبایل، تعرفه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات از جمله مباحثی بود که وزیر ICT مطرح کرده‌است.
تامین پهنای باند اینترنت دو مگابیتی برای خانه‌ها /حمایت از دبیر شورای عالی فضای مجازی

 
به گفته وزیر ارتباطات، وزارت ارتباطات و صنعت ICT از ابتدا از اولویت‌های دکتر روحانی و دولت یازدهم بوده و همچنان نیز در اولویت قرار دارند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی اظهار کرد: ICT صنعتی است که در دهه‌های اخیر اوج گرفته و در حال حاضر همه کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه توجه ویژه‌ای به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند.


وی افزود: هم اکنون بسیاری از سیاست‌هایی که کشورها برای آینده خود ترسیم کرده‌اند چه در حوزه سخت‌افزار و چه در حوزه نرم‌افزار متکی بر صنعت ICT است.


وی با بیان این که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست خاطر نشان کرد: با اندکی توجه به چشم انداز ۲۰ ساله کشور و اهداف ترسیم شده در آن می‌توان دریافت که این حوزه به چه میزان سرمایه‌گذاری و توجه نیاز دارد.

کیفیت تلفن همراه باید تقویت شود
محمود واعظی با بیان این مطلب که طی سالهای گذشته تلفن همراه از نظر کمیت رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: معتقدیم از نظر کیفیت باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی استفاده از تلفن همراه در هر مکان را حق مردم دانست و ادامه داد: جلسات متعددی که با اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد مدیران این اپراتورها نیز معتقدند باید برروی کیفیت کار کنند.

او تأکید کرد: اپراتور سوم تلفن همراه نیز از زمان فعالیت خود روند کندی داشته که با ملاقاتهای انجام شده قول داده اند تا ادامه کار سرعت بیشتری پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از اصول مطرح در وزرات ارتباطات را توجه به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با ایجاد اپراتورهای جدید و حمایت از بخش خصوصی رقابت سالم میان آنها ایجاد شود.

وی افزود: این امر موجب خواهد شد تا این اپراتورها برروی سرویس‌ها، تکنولوژی و کیفیت با هم رقابت کنند و از سوی دیگر مردم نیز قدرت انتخاب بر اساس معیارهای مدنظر خود خواهند داشت.

کمیسیون تنظیم مقررات آماده بررسی تعرفه‌ها
واعظی با بیان این که در ماه‌های پایانی دولت گذشته تصمیم به افزایش قیمت تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه گرفته شده بود اظهار کرد: در صورت اجرایی شدن این تصمیم مردم در قبوض شهریورماه خود شاهد رشد ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ها در حوزه اپراتور اول از جمله تلفن ثابت، همراه اول و اپراتور دوم تلفن همراه بودند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع موجب یأس و ناامیدی در مردم خصوصاً در روزهای آغازین فعالیت دولت جدید می‌شد که طی مشورت با رئیس جمهوری، جلوی این افزایش قیمت گرفته شد.

وی ادامه داد: معتقدیم اپراتورها باید درخصوص سرویسی که به مردم می‌دهند علاوه بر اداره کردن صنعت خود به وضعیت زندگی مردم توجه و به موضوع نگاه ملی نیز داشته باشند.

زمینه استفاده سالم از فضای مجازی باید فراهم شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص سالم سازی فضای مجازی با بیان اینکه این موضوع از دو منظر قابل توجه است اظهار کرد: توسعه زیرساختها به منظور برطرف کردن نیازهای مردم از طریق افزایش پهنای باند داخلی و بین المللی یکی از موضوعات مورد توجه در این حوزه است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به منظور ارایه سرویسی که مردم بتوانند از طریق آن همه نیازهای خود را با سرعت بالا برطرف کنند از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم بر آن است تا با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و پهنای باند دو مگابایت بر ثانیه برای خانه‌ها تأمین شود.

محمود واعظی با اشاره به مباحث مد نظر مقام معظم رهبری در این حوزه تصریح کرد: اینترنت و فضای مجازی ابزار بسیار خوبی برای پیشرفت و ارتقا، آگاهی محسوب می‌شود اما در این میان برخی آسیب‌ها از طریق مشکلات غیراخلاقی و سایتهای مجرمانه‌ای که به دنبال برخوردهای ضد دینی هستند نیز وجود دارد.

وی در خصوص نحوه برطرف کردن این مشکلات گفت: از طریق تولید محتوا می‌توان برخی از مسائلی که در حوزه‌های اقتصادی فرهنگی اجتماعی و سیاسی به وجود می آید را برطرف کرد.

وی افزود: اما در آن حوزه مانند سایتهای غیراخلاقی که کانون‌های خانواده را هدف گرفته‌اند باید از لحاظ فنی زمینه‌ای را فراهم کنیم که این سایتها از دسترسی خانواده‌ها به دور باشند.

وی تأکید کرد: البته این محدودیت نباید موجب کاهش سرعت دسترسی و یا محدودیت در دسترسی به سایتهای مجاز علمی و تجاری شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با تلاشهای دردست انجام امیدواریم طی ۱۸ ماه آینده فعالیتهای خوبی در این حوزه عملیاتی شود.

شبکه اینترنت بین الملل قطع نمی‌شود
دکتر محمود واعظی که در برنامه کنکاش صحبت می‌کرد، شبکه ملی اطلاعات را یکی از اولویتهای وزرات ارتباطات عنوان و اظهار کرد: با ایجاد این شبکه، یک شبکه جامع پر سرعت در سراسر کشور مستقر می‌شود که بواسطه آن بسیاری از نیازهای مردم در فضای مجازی تأمین خواهد شد.

وی با بیان این که شبکه ملی اطلاعات جایگزین اینترنت نخواهد شد افزود: این شبکه پرقدرت و با سرعت بالا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و به واسطه آن می توانند به تمام امکانات سایتهایی که در داخل میزبانی می‌شوند یا از طریق این شبکه یا شبکه‌های بین المللی در ارتباط هستند دسترسی داشته یاشند.

وی تاکید کرد: در عین حال در صورتی که اطلاعات مورد نیاز مخاطبان در این شبکه موجود نباشد. می توانند از طریق اینترنت به منابع دیگر جهانی دسترسی پیدا کنند.

حمایت قاطع از دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص چالشهایی که پیش از این میان وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای فضای مجازی بوده است گفت: وزارت ارتباطات از تشکیل شورای عالی فضای مجازی که توسط مقام معظم رهبری تشکیل شده استقبال میکند و معتقدیم جای این شورا در حوزه ICT به ویژه در حوزه محتوا خالی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست دبیر این شورا وزیر ارتباطات باشد؟ گفت: حجم گسترده از فعالیتها و وظایف برای وزیر ارتباطات وجود دارد که باید به همه اینها رسیدگی کند.


وی با بیان این که افراد شایسته در کشور بسیار زیاد هستند و نیازی نیست سمت‌های مختلف را به یک فرد بدهیم افزود: هر فردی که به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی از سوی رئیس جمهوری انتخاب شود، مورد حمایت قطعی ما خواهد بود و مطمئن هستیم به نحو احسن می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم.
کد مطلب: 27490
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
دو سال بعد: پهنای باند کشور را 10 برابر کردیم.
-اینترنت هنوز زغالی و مختل و به شدت محدود.
چهار سال بعد: پهنای باند کشور را 30 برابر کردیم.
-اینترنت هنوز زغالی و مختل و به شدت محدود.
شش سال بعد: پهنای باند کشور را 90 برابر کردیم.
-اینترنت هنوز زغالی و مختل و به شدت محدود.
هشت سال بعد: پهنای باند کشور را 120 برابر کردیم.
-اینترنت هنوز زغالی و مختل و به شدت محدود.
......
تا وقتی اینترنت از دید اقایون یعنی تهدید و نه فرصت امیدی به بهبود وضع اینترنت ندارم.
blue
feedback
Serbia
دو مگابیت یا دو مگابایت؟؟
ebi
feedback
United States
وزیر جان ... من سرعتم پارسال 128 کیلوبیت بود الان هم 128 کیلوبیت هست. سرعتی که امکان خرید اینترنتی از اکثر بانکها رو بهم نمیده! بعد ادعای اقایون رو میشنوم شک میکنم که من تو همون کشوری که اونا هستن زندگی میکنم یا نه
عارف
feedback
نمیدونم واسه چی الکی وعده میدند ... آقای وزیر لطفا در سکوت کار رو پیش ببر و قضاوت رو بسپر به دست خود کاربرا که آیا خوب کار کردید یا مثل سلیمانی شما هم بگید اینترنت مطلوبه و میشه کتاب 500 صفحه ای دانلود کرد ... یه چیزیه که آدم مجبوره با تکنولوژی بره جلو وگرنه به خدا نون مخابراتی ها حرومه ... ببخشید اینطور نوشتم ولی کاربر ایرانی از اینترنتی که استفاده میکنه به اندازه پولش نمیتونه بهره ببره ...
فرزاد دوستی
feedback
ای کاش جناب وزیر یه سری به سایت ایندکس بزنه ببینه اوضاع سرعت اینترنت در سطح جهان به چه صورته بعد بیاد دو دوتا چهارتا کنه ببینه ما کجاییم و اونا کجا !!
اینترنت با ترافیک محدود تو سطح اروپا یه چیز منسوخ شدست و به کسی بگی در جواب حتما خنده هستش!
اینترنت 1 مگ (حداق) نامحدود ، خط آرت مستقیم ، نه اکو که مثل شاتل یه خط و به شونصد نفر میده ! !!!!! حق مسلم ماست :))
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام