کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توئیتر وارد بورس می‌شود

خبرگزاری ايسنا , 23 شهريور 1392 ساعت 13:33

ایتنا- کارشناسان می‌گویند ورودتوییتر به بورس در حالی‌که تنها منبع درآمدش از طریق تبلیغات است، چندان هم بی‌خطر نیست.




شبکه اجتماعی توئیتر قصد دارد تا برای اولین بار سهام خود را در بورس عرضه کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، توئیتر به عنوان یکی از مهمترین شبکه‌های اجتماعی جهان از تصمیم خود برای عرضه اولیه سهام خود در بورس خبر داد، تصمیمی که به اعتقاد برخی از کارشناسان می‌تواند پرخطر باشد.


توییتر در اطلاعیه‌ای در این خصوص که در صفحه توئیتری خود منتشر کرده عنوان کرده است که درخواست برای عرضه سهام در بورس را به کمیسیون بورس و اوراق بهاردار آمریکا ارائه کرده است.

توئیتر عمده درآمد خود را از محل تبلیغات کسب می‌کند و اگرچه این شرکت گزارشی در این خصوص منتشر نکرده اما گفته می‌شود که این شرکت در سال گذشته میلادی درآمدی بالغ بر ۲۴۵ میلیون دلار داشته است.


در همین حال انتظار می‌رود درآمد این شرکت در سال جاری میلادی به ۵۰۰ میلیون دلار برسد و ارزش بازاری توئیتر برابر با ۱۵ میلیارد دلار اعلام شده است.


دویچه وله نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است شرکت توئیتر در آخرین ساعات پنج‌شنبه اعلام کرد در حال طی مراحل اداری برای عرضه عمومی سهام است. 

شرکت توئیتر از طریق توئیتی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر این خبر را اعلام کرد که به صورت محرمانه درخواست خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرده است.

عرضه سهام عمومی توئیتر پس از آن‌که فیس‌بوک سال گذشته سهام خود را عرضه کرد مورد انتظار و موضوع گمانه‌زنی‌های فراوان بود.

توئیتر هیچ اطلاعات دقیق‌تری درباره زمان شروع عرضه سهام و دیگر جزئیات مربوط به آن ذکر نکرده است.

یک تحلیل‌گر حوزه تکنولوژی به وب‌سایت "مشابل" گفت: دلیل این اقدام توئیتر می‌تواند جنجال رسانه‌ای باشد که درباره عرضه عمومی سهام فیس‌بوک در سال گذشته ایجاد شد و آنها به دنبال فشار زیادی نیستند.

اگرچه به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی عمومی توئیتر درباره تصمیم‌اش مبنی بر عرضه عمومی سهام می‌تواند پاسخ گمانه‌زنی‌های تمام‌نشدنی درباره تمایل شرکت به این کار باشد اما در عوض اکنون سوالات مشخص‌تری در این باره برای مثال درباره قیمت سهام این شرکت به وجود آمده‌ است.

به گزارش مشابل سهام توئیتر اکنون در بازار خصوصی حدود ۱۸ تا ۱۹ دلار قیمت دارد اما پیش‌بینی می‌شود در صورت عرضه عمومی قیمت آن رشد پیدا کند.

سهام فیس‌بوک پس از آن‌که با رکود در بازار مواجه شد٬ بار دیگر در ژوئیه امسال توانست رونق بگیرد به طوری که در این ماه قیمت هر سهم بار دیگر به ۳۸ دلار که همان قیمت اولیه در هنگام عرضه عمومی در ماه مه سال گذشته بود رسید. این در حالی‌ است که قیمت هر سهم فیس‌بوک در چهارم سپتامبر سال گذشته به ۱۷.۵۵ دلار رسیده بود که به عنوان پایین‌ترین قیمت سهام این شرکت تا کنون ثبت شده است.

یکی از اقداماتی که فیس‌بوک در یک سال و نیم گذشته انجام داد این بود که نه تنها در تلاش برای افزایش تعداد کاربران بود که حتی توانست کاربران خود را فعال‌تر کند. توئیتر نیز نیاز به آن دارد تا بر فعال نگه‌داشتن کاربران خود تمرکز کند.


کد مطلب: 27475

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27475/توئیتر-وارد-بورس-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir