۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۳

زبان برنامه‏‌نویسی C دوباره صدرنشین شد

ایتنا- بالاخره پس از مدت‌ها که زبان C دچار افت محبوبیت شده بود، دوباره توانسته جایگاه قبلی خود را بازیابد و تبدیل به محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی شود.
زبان برنامه‏‌نویسی C دوباره صدرنشین شد


شاخص تیوبی که کار محبوبیت‏ سنجی زبان‏‌های برنامه‌‏نویسی را برعهده دارد، اعلام کرده است زبان برنامه‌‏نویسی سی (C) در رده‏‌بندی ماه سپتامبر محبوب‏‌ترین زبان در دنیای آی تی بوده است. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب‏‌سایت infoworld، شاخص تیوبی (Tiobe) نشان می‌‏دهد که زبان سی محبوبیت همیشگی خود را باز یافته است. 

این زبان برنامه‌‏نویسی در ماه گذشته میلادی صدرنشینی خود را به نفع جاوا از دست داده بود. بنا بر گزارش جدید تیوبی، محبوبیت هر دو زبان برنامه‌‏نویسی سی و جاوا این بار افزایش یافته است، اما زبان سی دوباره جایگاه بر‌تر این بازار را از آن خود کرده است و توانسته بر جاوا پیشی بگیرد. 

شاخص تیوبی، محبوبیت‏ زبان‌‏های برنامه‏‌نویسی را بر منبای ارزیابی میزان جستجوی منابع این زبان‏‌ها در جستجوگرهای معروفی مثل گوگل، یاهو، بیدو و ویکی‏پدیا می‌‏سنجد. 

بر اساس این گزارش، زبان برنامه‌‏نویسی سی‏پلاس‏پلاس پس از سی و جاوا رتبه سوم را از لحاظ محبوبیت از آن خود کرده است. 
زبان آبجکتیو سی نیز چهارم است و زبان پی اچ پی هم پنجم. زبان Transact-SQL برای اولین بار توانسته است وارد فهرست ده زبان بر‌تر شود. 

این زبان جایگاه دهم را از آن خود کرده است. کوبول و آر نیز از جمله زبان‏‌هایی هستند که در این ماه رشد چشمگیری داشته‌‏اند. این دو زبان نیز توانسته‌‏اند وارد فهرست ۲۰ زبان بر‌تر شوند. 

رده‌‏بندی جدید تیوبی حکایت از آن دارد که زبان‏‌های روبی و پرل این بار با کاهش محبوبیت مواجه بوده‌‏اند. زبان روبی از جایگاه دهم به سیزدهم و زبان پرل نیز از جایگاه یازدهم به دوازدهم تنزل یافته است.
کد مطلب: 27474
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام