۲
۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۲

فیسبوک از رفع فیلتر تا تقلب...

ایتنا- موضوع "فیس‌بوک" در ایران موضوع پیچیده‌ایست! وزیرها عضو می‌شوند و زمزمه رفع فیلتر فیس‌بوک، بعد مشخص می‌شود که صفحه فیس‌بوک وزرا تقلبی بوده! "فیس‌بوک در ایران موضوع پیچیده‌ایست حتی اگر در کشورهای دنیا حل شده باشد!
فیسبوک از رفع فیلتر تا تقلب...


طی ماه‌های گذشته با روی کار آمدن دولت جدید بحث‌های مختلفی درباره رفع فیلتر فیس بوک مطرح می‌شود و حتی طی روزهای اخیر برخی از مسوولان مرتبط با این موضوع در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف از احتمال رفع فیلتر مشروط فیس بوک خبر داده‌اند. اما این که آینده فعالیت این شبکه اجتماعی در ایران چگونه خواهد بود همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.



به گزارش ایتنا از ایسنا، طی مدتی که از فعالیت دولت جدید می گذرد با فعالیت برخی وزیران در فیس بوک این گونه شایع شد که قرار بر آن است از این شبکه اجتماعی رفع فیلتر شود و اغلب در توضیح دلیل این موضوع هم از عضویت برخی اعضای کابینه و فعالیت‌های رسمی آن‌ها در این شبکه اجتماعی صحبت می کردند.



پیش از این محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه) اسحاق جهانگیری (معاون اول رییس جمهوری)، بیژن نامدار زنگنه (وزیر نفت) از جمله افرادی بودند که اعلام شد صفحات آن‌ها در فیس بوک به شکل فعال درآمده و آن‌ها در موارد متعدد مواضع خود را ازاین طریق اعلام می‌کنند که حتی درباره این موضوع رسانه‌های بین المللی نیز واکنش‌های مختلفی نشان دادند.


اما این روزها اخبار تکذیبیه فیس بوکی نیز به کرات منتشر می‌شود. به عنوان مثال اواسط این هفته بود که وزیر ارتباطات از طریق وزارتخانه متبوع خود این گونه خبر داد صفحه فیس بوکی که به نام او ایجاد شده غیر واقعی است و هیچگونه وابستگی به دکتر واعظی و وزارتخانه او ندارد و از نظر وزارت ارتباطات این صفحه غیر قانونی است.


حتی روزهای گذشته در رسانه‌های مختلف کشور اخباری به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه منتشر شد و مرجع این اخبار صفحه فیس بوک مرضیه افخم اعلام شد. 

خبری که ظرف کمتر از چند ساعت توسط سخنگوی وزارت امور خارجه تکذیب شده و این گونه اعلام شد که افخم صفحه‌ای در فیس بوک ندارد و صفحه‌ای که به نام او در حال فعالیت است جعلی بوده و این موضوع در دست پیگیری قرار دارد.

کمتر از یک روز پس از این اتفاق در نهایت فردی که به جعل این صفحه اقدام کرده بود شناسایی شد و ایجادکننده این صفحه که خود را امیر فرشاد ابراهیمی، وبلاگ‌نویس سابق که اکنون خارج از کشور به سر می‌برد، معرفی کرد و پس از تکذیب ایجاد این صفحه از سوی مرضیه افخم در همان صفحه اقدام به افشای نام خود کرد و علاوه بر این از بامداد همان روز اقدام به انتشار مطالب ضد انقلاب و وهن جمهوری اسلامی کرد.


حال با توجه به مجموعه این شرایط باید دید چه آینده‌ای برای این شبکه اجتماعی در ایران ایجاد خواهد شد و از این پس کاربران ایرانی می توانند از این شبکه اجتماعی بدون محدودیت استفاده کند یا این که به دلیل مشکلات ایجاد شده فیلترینگ این شبکه با قدرت بیش‌تری دنبال خواهد شد؟!


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در ارتباط با اینکه آیا دولت قصد ندارد در راستای رفع فیلترینگ شبکه اجتماعی فیس‌بوک اقدامی انجام دهد، با توجه به اینکه تعدادی از اعضای دولت در این شبکه اجتماعی حضوری فعال دارند، گفت: در مورد حضور برخی از اعضای دولت در فیس‌بوک کمیته‌ای در ریاست‌جمهوری در این ارتباط تشکیل شده است.


وی همچنین صفحه‌ای که به نام وی و الهام امین‌زاده - معاون حقوقی رییس‌جمهوری - در این صفحه اجتماعی ایجاد شده است را واقعی ندانسته و افزود: به هر حال اعضای دولت مقامات رسمی هستند و صحبت‌هایی که از سوی آنها در فیس‌بوک مطرح می‌شود موضع دولت محسوب می‌شود بنابراین همان‌طور که گفتم کمیته‌ای در ریاست‌جمهوری در این ارتباط تشکیل شده تا تصمیمی در این ارتباط گرفته شود.
کد مطلب: 27465
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
حل این موضوع چندان سخت نیست. در سایت دولت صفحه ای رو اختصاص بدهند به راه های ارتباط با مسئولین و در اونجا ادرس فیس بوک و تویتر و ایمیل مسئولین رو به صورت رسمی ارائه بدهند تا به سو استفاده ها و سردرگمی ها پایان داده بشه.
زهره
feedback
United States
کاش بلاگ اسپات آزاد می شد
بلاگرهای وطنی نه ریخت و قیافه درست دارند و نه امکانات کافی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام