۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۱

كشف تروجان بانكی لینوكس

ایتنا- بدافزارهای لینوكس بسیار كم می باشند و بدافزار HoT اولین بدافزاری است كه برای حمله و دسترسی به سیستم عامل بانكی طراحی شده است. تاكنون هیچ حمله ای با منشاء HoT در جهان شناسایی نشده است.
كشف تروجان بانكی لینوكس


با توجه به یافته های جدید RSA، تروجان بانكی لینوكس با نام ‘Hand of Thief’ كه برای فروش به مجرمان زیرزمینی ارائه شده است یك نمونه ابتدایی می باشد كه كاربران بسیار محدودی را در معرض خطر قرار می دهد. 


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، با توجه به آزمایش های صورت گرفته توسط محققان شركت RSA، در سیستم عامل Fedora نسخه ۱۹، در حالی كه تروجان HoT قادر بود كه این ماشین را آلوده نماید، می توانست باعث خرابی و از كار افتادن مرورگر لینوكس فایرفاكس شود تا مقادیری از داده های غیرضروری را در اختیار داشته باشد و اعتبارنامه ها را به سرقت ببرد. 

اما در سیستم عامل Ubuntu نسخه ۱۲.۰۴، تروجان HoT به لطف روش های حفاظتی نمی تواند سیستم را آلوده نماید. 

حتی با غیرفعال كردن این روش ها با وجود آن كه این تروجان باعث ایجاد خرابی در مرورگر می شود اما قادر به عكس گرفتن از داده ها نیست. 

شركت RSA در گزارش خود آورده است كه ضعف عمده نبود بسته های بهره برداری تجاری برای لینوكس می باشد كه معمولا به طور خودكار برای راه اندازی كمپین هایی علیه كاربران ویندوز مورد استفاده قرار می گیرند. 

تروجان HoT زمانی برای مجرمان زیرزمینی ارائه شد كه تقاضای استفاده از تروجان های تجاری بالا بود. 

به سادگی و با حذف فایل های مربوط به این بدافزار می توان HoT را از روی سیستم های لینوكس آلوده پاك كرد. 

البته بدافزارهای لینوكس بسیار كم می باشند و بدافزار HoT اولین بدافزاری است كه برای حمله و دسترسی به سیستم عامل بانكی طراحی شده است. تاكنون هیچ حمله ای با منشاء HoT در جهان شناسایی نشده است.
کد مطلب: 27421
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام