۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۳

راه اندازی دیتاسنتر در 4 استان/ گسترش مراکز داده برای میزبانی وبسایتها در داخل کشور

ایتنا- راه‌اندازی دیتاسنتر در استان‌ها باعث رونق کسب‌وکار و در نهایت پیاده‌سازی دولت الکترونیک می‌شود.
راه اندازی دیتاسنتر در 4 استان/ گسترش مراکز داده برای میزبانی وبسایتها در داخل کشور


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی راه اندازی مراکز داده – دیتاسنتر- در ۴ استان گلستان، فارس، کرمان و خراسان خبر داد و گفت: گسترش دیتاسنترهای استانی از سر گرفته می شود.


به گزارش ایتنا از مهر، علی حکیم جوادی با بیان اینکه در دولت دهم دیتاسنترهای استان‌های بوشهر، خوزستان، قم و همدان راه‌اندازی شد، اظهار داشت: از سرگیری روند ایجاد مراکز داده در استانهای مختلف کشور از جمله موضوعات قابل طرح است که در دولت یازدهم مورد توجه قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: در قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه در بخش علم و فناوری و مطابق بند الف ماده ۴۶ این قانون، به‌منظور بسط خدمات دولت الکترونیکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب با رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور اقدام کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه بر همین اساس این سازمان اقدامات لازم برای ایجاد مراكز داده در تمامی استان‌های كشور را آغاز کرده ادامه داد: عملیات اجرایی این مراکز در ۱۸ استان كشور در حال انجام است و هم اکنون دیتاسنترهای استان گلستان، فارس، کرمان و خراسان آماده بهره برداری است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم توجه به راه اندازی مراکز داده در راستای میزبانی وبسابتهای داخلی و سرورهای اختصاصی اضافه کرد: راه‌اندازی دیتاسنتر در استانها با پوشش زیرساخت شبکه و هم دیتای استان موجب رونق کسب‌و‌کار و پیاده‌سازی دولت الکترونیکی می‌شود و نیز و تمرکز زدایی و توزیع مناسب ترافیک اطلاعات در نقاط مختلف کشور را به همراه خواهد داشت.

حکیم جوادی با بیان اینکه با توجه به مطالعات تطبیقی در زمینه تعداد مراكز داده و میزان نرخ نفوذ ارتباطات، به‌خصوص اینترنت در سایر كشورها، مشخص شده که با افزایش ضریب نفوذ اینترنت نیاز به راه‌اندازی مراكز داده افزایش می‌یابد، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مكلف‌اند ضمن اتصال به شبكه ملی اطلاعات و توسعه و تكمیل پایگاه‌های اطلاعاتی خود، اطلاعات خود را در مراكز داده داخلی با رعایت مقررات امنیتی و استانداردهای لازم، نگهداری و به‌روز کنند.

وی گفت: درحال حاضر بسیاری از طرح‌های ارائه خدمات الکترونیکی، به مراکز داده به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی خود نیازمندند که همین امر موجب توجه بسیاری از سازمان‌های دولتی به ایجاد مراکز داده شده است.
کد مطلب: 27373
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
حالا که میخواین دیتاسنتر بسازید سعی کنید تمام استاندارد های فنی رو رعایت کنید
feedback
تا جایی که میدونم فقط برای بخش دولتی تا خصوصی
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا وصله پینه کار نکنید. از متخصصهای حرفه ای استفاده کنید تا کار خوب از آب در بیاد. و از متخصصهای همون استان استفاده کنید تا کسب و کار آی تی تو شهرستانها هم رونق بگیره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام