کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کامپیوترهای شخصی زنده‌اند

خبرگزاری ايسنا , 12 شهريور 1392 ساعت 10:44

ایتنا- البته همیشه هم اینطور نیست که"نو که بیاد به بازار..". هنوز هم کامپیوترهای شخصی بت پردازش بالا و امنیت بیشتر، انتخاب اول کاربران حرفه‌ای هستند.




بسیاری بر این باورند که بازار و جایگاه کامپیوتر‌های دسک‌تاپ یا خانگی از دست رفته است. این تصور غلط ناشی از فراگیری دستگاه‌هایی نظیر تبلت و اسمارت‌فون‌هاست. درحالیکه با یک بررسی ساده می‌توان کاربرد و موقعیت امروز دسک‌تاپ‌ها را به راحتی درک کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، آرتور لیو - مدیر فروش خاورمیانه کمپانی گیگابایت - معتقد است که نیاز به پردازش، کامپیوترها را بوجود آورده است. اما با توجه به جنس نیاز‌های پردازشی و راحتی استفاده از آن‌ها، ابزار‌های متفاوتی تولید شده‌اند. 
برای مثال چک کردن ایمیل‌ها و تسهیل در استفاده هنگام استراحت برروی مبل راحتی با تبلتها میسر شده است یا اینکه اسمارت فون‌ها همیشه همراه شما هستند و هنگام حرکت نیاز‌های روزانه شما را برطرف می‌کنند.


او ادامه داد: اما هنگامی که به پردازش‌های سنگین و طراحی و تایپ نیاز دارید، کامپیوتر‌های دسک‌تاپ به سراغ رفع نیاز شما می‌آیند. از همین رو کاربرد هر ابزار مشخص است و هیچ کدام جای دیگری را اشغال نمی‌کنند.


یاسر ژیان - برنامه‌نویس - هم می‌گوید پیش‌بینی کارشناسان برای طول عمر کنسول‌های نسل آینده ۱۰ سال است که از همان زمان عرضه، دس‌کتاپ‌ها می‌توانند کارایی نزدیک به کنسول‌ها داشته باشند و با گذشت حداکثر یک سال، با به‌روز شدن دوباره، از آن‌ها پیشی بگیرند. در حالیکه کنسول‌ها قادر به به‌روزرسانی سخت‌افزاری نیستند.


شهریار بارانی - کارشناس - با بررسی ریشه‌ها و علل کاهش محبوبیت دسکتاپ‌ها و بازار آن با تاکید بر اینکه دسک‌تاپ‌ها همچنان به دلیل قدرت پردازشی بالا، امنیت و پایداری بیشتر و استفاده راحت‌تر برای کاربری‌های حرفه‌ای، بهترین گزینه و دسکتاپ‌های قدرتمند (رده میانی به بالا) را بازمانده نسل دسکتاپ‌ها میداند.


او پیش‌بینی کرد که این قلمرو حداقل تا چند سال آینده در حکمرانی بلامنازع دسک‌تاپ‌ها، به عنوان گونه قوی‌تر در تنازع بقا، خواهد ماند و دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ‌ها و دسک‌تاپ‌های ضعیف‌تر ناچار به تغییر فرم و تبدیل به دستگاه‌های سازگارتر و یا نابودی هستند.


کد مطلب: 27367

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27367/کامپیوترهای-شخصی-زنده-اند

ايتنا
  https://www.itna.ir