۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۰
خرید آگاهانه

پردازنده نوت‌بوک

ایتنا - MSI با توجه به شعار همیشگی خود که کاربر را لایق بهترین‌ها می‌داند، در نوت‌بوک‌های سری C خود، به جای استفاده از پردازنده‌های U یا کارت‌های گرافیکی که حافظه اختصاصی بالایی داشته اما قدرت پردازشی ضعیفی دارند، از پردازنده‌های M یا کارت‎‌های گرافیکی با قدرت پردازش بالا در نوت‌بوک‌های خود بهره برده است.


پردازنده مرکزی (CPU) که وظیفه پردازش کلیه دستورالعمل‌های سیستم را دارد، مهم‌ترین بخشی است که می‌بایست در هنگام خرید نوت‌بوک به آن توجه کرد.
هر پردازنده دارای چهار فاکتور اصلی است که هرکدام اهمیت ویژه‌ای دارند:
مدل: Core i۵
سری: ۳۲۳۰M
سرعت پردازش:  ۲.۶GHz
حافظه cache معادل:  ۳MB

برخی از کمپانی‌های سازنده نوت‌بوک به جهت کاهش قیمت تمام شده محصولشان، از سری‌های ضعیف مدل‌ها استفاده می‌نمایند که بهتر است در هنگام خرید این موضوع را بررسی کرد. برای مثال همه بر این باورند که پردازنده Core i۷ قوی‌تر از پردازنده Core i۵ است اما طبق بررسی‌های جهانی پردازنده Core i۵ سری ۳۲۳۰M از لحاظ قدرت پردازش با پردازنده Core i۷ سری ۳۶۶۷U تقریباً برابری می‌کند. یا اینکه پردازنده Core i۵ سری ۳۳۳۷U از یک پردازنده Core i۳ سری ۳۱۳۰M به مراتب ضعیف‌تر است.
برخی فروشگاه‌ها تنها مدل پردازنده را در فهرست مشخصات محصول خود ذکر می‌کنند و جهت عدم ایجاد تصور منفی از ذکر سری پردازنده امتناع می‌نمایند، پس در خرید آگاهانه به سری پردازنده‌ها توجه فرمائید.
منبع: وبسایت جهانی Pass Mark
کارت گرافیکی
کارت گرافیکی را می‌توان دومین مولفه مهم در انتخاب نوت‌بوک دانست.
اگرچه مقدار حافظه اختصاصی (برای مثال ۲گیگابایت) مولفه مهمی است اما مهمتر از آن«مدل کارت گرافیکی» است.
آگاه باشید که کارت‌های گرافیکی نیز مانند CPU‌ها دارای هسته‌های پردازشی اند که در مدل‌های مختلف تعداد این هسته‌ها متفاوت است. علاوه بر تعداد هسته‌های کارت گرافیک، پهنای باند مدل‌های مختلف، متفاوت می‌باشد.
پهنای باند را می‌توان مانند عرض یک خیابان در نظر گرفت که هرچه بیشتر باشد خودروهای بیشتری به صورت همزمان می‌توانند از آن عبور کنند. برای مثال در زیر دو کارت گرافیک با حافظه اختصاصی یکسان مقایسه شده‌اند: 


MSI تأکید بر بهترین‌ها
MSI با توجه به شعار همیشگی خود که کاربر را لایق بهترین‌ها می‌داند، در نوت‌بوک‌های سری C خود، به جای استفاده از پردازنده‌های U یا کارت‌های گرافیکی که حافظه اختصاصی بالایی داشته اما قدرت پردازشی ضعیفی دارند، از پردازنده‌های M یا کارت‎‌های گرافیکی با قدرت پردازش بالا در نوت‌بوک‌های خود بهره برده است.

همچنین MSI با به کارگیری برخی تکنولوژی‌های انحصاری راندمان و قدرت بیشتری نسبت به رقبایش دارد: برای مثال، به موجب داشتن قطعاتی با استاندارد نظامی Military Class نوت‌بوک‌های MSI آزمون‌های فشار، لرزش، رطوبت، شوک، نوسانات شدید و ناگهانی دما، عملکرد در دمای بسیار کم یا زیاد و تحت فشار هوای پایین را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.
همچنین، با استفاده از تکنولوژی Turbo Drive Engine می‎توان به سادگی با فشردن یک کلید CPU و گرافیک نوت‌بوک خود را اورکلاک کرده، راندمان سیستم را تا ۳۰ درصد افزایش داد. 
 
 
کد مطلب: 27353
نام شما
آدرس ايميل شما


بابک
feedback
United States
سلام
این که میفرمایید"برخی از کمپانی‌های سازنده نوت‌بوک به جهت کاهش قیمت تمام شده محصولشان، از سری‌های ضعیف مدل‌ها استفاده می‌نمایند" کالا نادرست هست!
استفاده از پردازنده های ضعیفتر سری U به دلیل مصرف کمتر انرژی هست!
برای مثال همین پردازنده i5 3337U که با i3 3130M مقایسه کردید!
پردازنده 3337U فقط 17 وات مصرف انرژی داره ولی 3130M تا 35 وات انرژی مصرف میکنه!
یعنی 3130M با مصرف انرژیی بیشتر از 2 برابر، فقط 10% قویتر هست!

به این دلیل از این پردازنده ها استفاده میشه، نه بدلیل کلاه برداری!
البته بعضی از فروشنده های عزیز ما این کار رو می کنند!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام