۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۴

شکایت گوگل و مایکروسافت از دولت ایالات متحده

ایتنا- مایکروسافت و گوگل، این رقبای دیرینه این بار بر علیه آمریکا برای رهایی از درخواست‌های جاسوسی برای اطلاعات کاربران، دست به اتحاد زده‌اند!
شکایت گوگل و مایکروسافت از دولت ایالات متحده


دو کمپانی گوگل و مایکروسافت از حکومت ایالات متحده امریکا با هدف "رهایی از درخواست‌های جاسوسی روی اطلاعات کاربران شان بر اساس قانون FISA " شکایت کردند.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، این دو کمپانی که به نوعی رقیب و دشمن یکدیگر محسوب می‌شوند، در یک اتحاد نامقدس علیه ایالات متحده برای احقاق حقوق کاربران و اعاده حیثیت از دست رفته خود، به سیستم قضایی شکایت کردند.

براد اسمیث مشاور عمومی مایکروسافت درباره این موضوع گفت: ما معتقدیم تحت قانون اساسی ایالات متحده حق داریم اطلاعات بیشتری در زمینه اطلاعات عرضه شده به حکومت، برای کاربران خود منتشر کنیم و زوایای پنهان آن را آشکار سازیم.

اتحاد این دو کمپانی علیه حکومت امریکا قابل تامل است.

گوگل در ماه ژوئن درخواست رسمی برای انتشار اسنادی که نشان می‌دهد چه چیزی علیه کاربران تحت قانون فیسا (Foreign Intelligence Surveillance) به حکومت حواله کرده است را مطرح کرد.

آژانس امنیت ملی امریکا در چهارچوب FISA کمپانی‌ها را مجبور به ارایه اطلاعات در مورد کاربران خود کرده و حالا گوگل و مایکروسافت می‌خواهند تا جزییات بیشتری از این همکاری برای عموم منتشر شود. 
 
 
کد مطلب: 27344
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
پس یاهو اینطورف چکاره هست؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام