۰
plusresetminus
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۴

سرقت اطلاعات خانوادگی همکلاسی

ایتنا- متهم از اعتماد همکلاسی خود سواستفاده کرد و در حالی ‌که شاکی هارداکسترنال خود را در اختیار متهم قرار داده بود، اقدام به انتشار عکس‌های وی کرده بود.
سرقت اطلاعات خانوادگی همکلاسی


رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارق اطلاعات شخصی در رشت خبر داد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبرگفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای رشت به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر این که محتویات شخصی هارداکسترنال وی به سرقت رفته و سپس منتشر شده، موضوع به صورت ویژه در دستورکار این پلیس قرار گرفت.



رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: در تحقیقات از شاکی مشخص شد، سارق که در یک مجتمع آموزشی همکلاسی شاکی بوده، پس از درخواست فایل آموزشی یکی از جلسات، وی هارداکسترنال حاوی اطلاعات شخصی‌اش را در اختیار متهم گذاشته و متهم نیز از اعتماد همکلاسی‌اش سوءاستفاده کرده و سپس این اطلاعات را منتشر کرده است.


محمدخانی اظهارکرد: متهم به بزه انتسابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای رشت معرفی شد.


رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شهروندان خواست، اگر هارداکسترنال آنها حاوی اطلاعات شخصی و خانوادگی است حتماً با بهره جستن از نرم‌افزارهای معتبر نسبت به رمزنگاری محتویات مهم و طبقه‌بندی شده خود اقدام کرده و در حفظ و نگهداری این قبیل تجهیزات که بدلیل ویژگی‌های منحصر به فرد به شدت مورد توجه بزهکاران اینترنتی است، نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.
کد مطلب: 27333
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام