۱
۰
plusresetminus
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۹

ارایه اطلاعات گمراه‌کننده در بازار نوت‌بوک

ایتنا- حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی برای خرید نوت‌بوک یا گوشی موبایل و لوازمی از این دست به فروشگاه‌هامراجعه کنید، فروشندگان با ارائه اطلاعات متفاوت و البته قیمت‌های متفاوت‌تر شما را دچار سردرگمی کنند.
ارایه اطلاعات گمراه‌کننده در بازار نوت‌بوک

 

هنوز هم فروختن یک نوت بوک به هر روشی حرف اول را می‌زند و هنوز هم اطلاعات دقیقی به مشتری داده نمی‌شود. این در صورتی است که دفاتر نمایندگی برندهای مختلف در هر سال یک یا دو بار برای برخی فروشندگان جلسات مختلف برگزار می‌کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، این مسئله این نکته را به ذهن می‌آورد که برخی از فروشندگان نوت بوک با هدف کسب سود بیشتر، روی مدلهای مجهز به پنتیوم تمرکز کرده و آنها بیشتر از قیمتی که باید باشد به فروش می‌رسانند. مثلا نوت بوک مجهز به پردازنده Core i3 به سختی یافت می‌شود و به همین خاطر بسیاری از اوقات کاربر با بودجه مجبور به خرید مدلهای مجهز به پنتیوم خواهد شد که به قیمت بالا به فروش می‌رسند.

همچنین خرید مدل‌های بسیار حرفه‌ای نیز بسیار دشوار است، زیرا به تعداد بسیار کم و قیمتهای بسیار نجومی در بازار وجود دارند.

معراج هلشی - کارشناس - در این باره اظهار کرد: ارائه اطلاعات بسیار کلی و گمراه کننده همچنان پابرجاست. عدد یک و دو بیان کننده کارت گرافیک است، بدون آنکه مدلی گفته شود! و فرکانس بالای پردازنده پنتیوم دلیل خوب بودن آن است و از این دست راهنمایی‌ها در سالهای قبل نیز وجود داشته و در حال حاضر به نحوی گریبانگیر برخی از شرکتها شده است.

این کارشناس فروش محصولات رایانه‌ای، گفت: در بازار ایران برندی وجود دارد که از این ناآگاهی خریدار به شدت سوءاستفاده می‌کند و نوت بوک‌های خود را به فروش می‌رساند با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی مثال: پردازنده‌های اینتل core i۷ با مدلهای مختلف وجود دارند اما از برخی از فروشنده‌های سودجو پرسش می‌کنید برای اینکه جنس خود را عرضه کنند و سود بیشتری ببرند به گفتن فقط core i۷ بسنده می کنند در صورتی که پردازنده Intel ۳۵۳۷U Core i۷ ۲.۰۰GHz فرکانس دارد و پردازنده Intel ۳۶۳۰QM Core i۷ ۲.۴GHz فرکانس دارد که این دو بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در کارتهای گرافیک هم این مساله وجود دارد که برخی از فروشندگان از ناآگاهی خریدار استفاده کرده و اطلاعات اشتباه مثال اینکه کارت گرافیک GT۷۲۰M با حافظه ۲ گیگابایتی را از کارت گرافیک GT۶۴۵M با حافظه ۲ گیگابایتی بیشتر می‌دانند در صورتی که آنهایی که با کارتهای گرافیک آشنا هستند میدانند که دو رقم آخر نشان دهنده قدرت دستگاه است و حافظه دو گیگابایتی ملاک بر قوی بودن کارت گرافیک نیست مثال همین دو گرافیک که GT۷۲۰M با تعداد ۹۶ هسته پردازشی و در صورتی که کارت گرافیک GT۶۴۵M با ۳۸۴ هسته پردازشی، مطمئنا از هم از لحاظ قیمت با هم فرق دارند و هم از لحاظ کارایی.

هلشی یادآور شد: با توجه به این مسائل گفته شده که خریدار نباید به مدل دستگاه بسنده کند و حتما از لحاظ فرکانس و سرعت پردازنده و تعداد هسته‌های پردازشی گرافیک در سایتهای معتبر خارجی چک شود مانند Notebookcheck.net این قبیل اطلاعات را بدست آورد.
کد مطلب: 27326
نام شما
آدرس ايميل شما


حامد
feedback
متاسفانه بسیاری از فروشندگان از بی اطلاعی خریداران سودجویی کرده و سعی میکنند به جای کالا به مشتریان اعداد را بفروشند. در این بین خانمها طعمه های بهتری برای این دسته از بازاریان هستند.