۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲

تهرانی‌ها از تبلت‌ می‌گویند

ایتنا- آیا شما هم از آن دسته هستید که تبلت را وسیله‌ای غیرضروری می‌دانید؟ یا شاید در فکر خرید یک تبلت اپلی یا برندهای دیگر هستید؟
تهرانی‌ها از تبلت‌ می‌گویند


وقتی از افرادی که در بازار تبلت هستند می‌پرسیم دنبال چه محصولی می‌گردند برخی تاکید دارند که دل در گروی سیب گاززده دارند البته در این بین افرادی هم مانند یک پسر جوان هستند که معتقدند تبلت فقط نکسوس گوگل و بقیه هیچ حرفی برای گفتن ندارند".

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاید بسیاری از افراد هنوز وجود تبلت را ضروری نمی‌دانند اما عده‌ای هم هستند که آینده این دستگاه‌های چند سانتی‌ متری را روشن‌تر از بقیه می‌بینند.

در این رابطه محمد که یک کاربر تبلت است و اخبار مربوط به این دستگاه‌ها را دنبال می‌کند، می‌گوید: شاید واقعا خیلی‌ها هنوز وجود تبلت را ضروری نمی‌دانند اما به نظر من تبلت‌های در آینده جای لپ‌تاپ‌ها را خواهند گرفت. درحال حاضر این دستگاه‌ به اکثر نیاز‌های من، از اینترنت گرفته تا فیلم دیدن و سرگرمی پاسخ می‌دهد.

اما مردی میانسال نظر چندان جالبی نسبت به تبلت نداشت و معتقد بود: شما فقط روزی را تصور کنید که همه جوانان یک تبلت یا حتی موبایل هوشمند در دست بگیرند. قبلا فقط در خانه درگیر کامپیوتر و این دستگاه‌ها بودند الان همه در خیابان‌ها یکی از این ماس‌ماسک‌ها در دست دارند و اصلا حواسشان به اطراف نیست. به نظرم همین موضوع آن‌ها را از خانواده دور می‌کند.

در این بین یک فروشنده تبلت در مورد تقاضای مردم در بازار تبلت می‌گوید: بیشتر مردم دنبال دستگاهایی زیر قیمت یک میلیون تومان هستند و در این رنج قیمت کمتر دستگاهی را می‌توانید پیدا کنید که مجهز به درگاه سیم‌کارت باشند. در چند سال گذشته تقاضای تبلت خیلی زیاد شده بطوریکه من سعی کردم تمام تمرکز خود را برروی این حوزه قرار دهم.

میگوید خیلی‌ها دوست دارند آی‌پد داشته باشند ولی به علت قیمت بالا اجناس دیگری خریداری می‌کنند. جالب است بعضی از آن‌ها به دنبال اجناس بسیار ارزان و ایرانی هستند و به کمترین امکانات رضایت می‌دهند. ‌آی پد و تبلت‌های گوگل طرفداران زیادی دارد و من خودم از آی پدی که دارم، راضی هستم.

هنوز خیلی‌ها به ضرورت داشتن تبلت اعتقاد ندارند و آن را یک وسیله تجملاتی می‌دانند. در این بین خانمی که در مجتمع پایتخت به دنبال لپ‌تاپ بود گفت: خیلی از دوستانم فقط برای اینکه به هم بگویند که ما هم تبلت داریم به دنبال این دستگاه‌ها می‌روند. از نظر من کسی که می‌خواهد پول به تبلت بدهد کمی بیشتر خرج کند و یک لپ‌تاپ برای خود بخرد چراکه هنوز عملکرد یک تبلت به پای لپ‌تاپ‌ها نمی‌رسد.

برای رسیدن به دیدی بهتر در این زمینه به سراغ یک کارشناس مسائل تبلت و موبایل رفتیم. مرتضی افراسیابی در رابطه با این موضوع می‌گوید: بازار تبلت در ایران بشدت داغ شده و این موضوع از زمانی که تبلت‌ها قابلیت تماس پیدا کردند پررنگ‌تر شده است. می‌توانیم عرضه تبلت‌های هفت اینچی در بازار را یک نقطه عطف تلقی کنیم چراکه این دستگاه‌ها از لحاظ حمل چندان مشکلی ندارند.

قابلیت تماس سبب می‌شود که کاربران به جای موبایل به سراغ تبلت‌ها بروند در این بین بعضی از برندها با ارائه تبلت‌هایی با این امکانات و قیمتی زیر یک میلیون بازار را تغییر و کاربران را بیشتر به سمت خرید تبلت سوق دادند. در رابطه با iPad اپل هم باید گفت که همیشه کاربران خودش را داشته‌ اما مشکل اصلی این برند قیمت بالای آن است و کار با نرم‌افزار آن برای کاربر کمی پیچیده است. به نظر من در حال حاضر قوی‌ترین‌ها در این عرصه ایسوس، سامسونگ و هوآوی هستند.

به اعتقاد او تبلت‌های ایرانی هم کاربران خاص خود را دارند و معمولا کاربران از آن‌ها انتظار داشتن قابلیت بازی کردن دارند اما باید توجه کرد که چنین انتظاری قیمت تبلت را بالاتر می‌برد. تبلت‌های ایرانی در زمینه صفحه نمایش و قدرت سخت‌افزاری که دو عامل برای لذت از بازی‌هاست عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

تبلت‌های ایرانی که با نام‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند قیمتی زیر ۵۰۰ هزار تومان دارند و به عنوان ارزان قیمت‌ها شناخته می‌شوند. عده‌ای هم که به دنبال تبلت‌های ارزان برای سرگمی و بازی هستند به سراغ این اجناس می‌روند بدون اینکه به این موضوع توجه داشته باشند که این توقع نه تنها سطح قیمت را پایین نگه نمی‌دارد بلکه بالاتر هم می‌برد و تبلت‌های ایرانی چندان عملکرد خوبی در این زمینه از خود به نمایش نگذاشته‌اند.

اما از محبوترین‌های دنیای تبلت می‌توانیم به Apple iPad ۴، Galaxy Note ۸.۰، Nexus ۷.۲ اشاره کنیم. اگر به دنبال تبلتی مناسب هستید و می‌خواهید به اندازه منطقی برای آن پول خرج کنید Asus Memo Pad، Huawei Media Pad ۷، Asus Fonepad Asus Nexus ۷، Apple iPad Mini WiFi ۱۶ GB ‌می‌توانند گزینه‌هایی مناسب باشند.

به هرحال با تمام این موضوعات هنوز هم کاربران بسیاری در فکر داشتن یک تبلت هستند و برخی دیگر از آن‌ها هم این دستگاه را ضروری نمی‌دانند.
کد مطلب: 27317
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر
feedback
تبلت های اندرویدی که اسباب بازی بچه هاست فقط تبلت های مایکروسافت با CPU های اینل ، کارایی یه لپ تاپ رو دارند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام