کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با آزمایش سیستم جدید فیلترینگ، پاکستانی ها یوتیوب را رفع فیلتر می کنند

سايت خبری خبر آنلاین , 4 شهريور 1392 ساعت 15:38

ایتنا- با سیستم جدید فیلترینگ پاکستان، این دولت قادر است محتوای نامناسب روی ISPهای مختلف را بلوکه کند.




با آزمایش موفقیت آمیز سیستم فیلترینگ جدید در پاکستان، به زودی سایت یوتیوب رفع فیلتر می شود.


وزارت فناوری اطلاعات پاکستان با آزمایش روی سیستم موسوم به یو.آر.ال فیلترینگ URL filter به جای بستن درگاه اصلی سایت، بستن برخی محتواهای نامناسب را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است در هفته آینده این سیستم را جایگزین فیلترینگ کل سایت کند.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، از سال گذشته و بدنبال عدم موافقت گوگل برای فیلتر کردن صفحه مربوط به اهانت به پیامبر اسلام در سایت یوتیوب، دولت پاکستان کل سایت را فیلتر کرد.

اما از همان موقع وزارت فناوری اطلاعات طرح جدیدی را دنبال کرد تا به جای بستن کل سایت، فقط صفحاتی که نامناسب تشخیص داده می شوند، بسته بمانند تا مردم از سایر محتوای سایت بهره مند شوند.

در آزمایشی که این هفته انجام شد ۴ هزار صفحه با محتوای نامناسب با موفقیت بسته شد. سیستم جدید طراحی شده قادر به بلوکه کردن محتواهای کفرآمیز روی آی .اس.پی های مختلف است.

کمیته وزارتی لیست محتوای نامناسب را تعیین کرده و بعد به وزارت فناوری اطلاعات برای بستن ارسال می کند.

وزیر فناوری اطلاعات با نوشتن نامه ای به نخست وزیر پاکستان وی را در جریان آزمایش موفقیت آمیز قرار داده تا به زودی یوتیوب رفع فیلتر شود. فرایند آنچه اتفاق افتاده بسیار ساده و زود انجام شده و در هفته آینده یوتیوب رفع فیلتر می شود.

سیستم جدید فیلترینگ پاکستان ساخته شده توسط PTCL در کمتر از یک سال و بعد از داستان یوتیوب در این کشور عملی و اجرا شده و دولت در قبال استفاده از آن باید به توسعه دهنده این سیستم در قراردادی به صورت سالانه پول پرداخت کند.


کد مطلب: 27308

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27308/آزمایش-سیستم-جدید-فیلترینگ-پاکستانی-یوتیوب-رفع-فیلتر-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir