۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۲

درصورت استفاده بیش از حد از اینترنت شوک الکتریکی دریافت می‌کنید!

ایتنا- ساعت‌های زیادی صرف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌کنید؟ یا بهتر بگوییم، به اینترنت اعتیاد دارید؟ موریس و مک‌داف گجتی طراحی کرده‌اند که با وارد کردن شوک به شما، به شما یادآوری می‌کند که باید از جلوی مونیتور بروید!
درصورت استفاده بیش از حد از اینترنت شوک الکتریکی دریافت می‌کنید!



دو کاربر اینترنت که وقت بسیاری را در شبکه های اجتماعی اینترنتی تلف می کردند، اقدام به طراحی گجتی کرده اند که هنگام استفاده بیش از حد از اینترنت به شما شوک الکتریکی وارد می کند.


به گزارش ایتنا از مهر، گجتی که با هدف جلوگیری از اعتیاد به شبکه های اجتماعی طراحی شده توسط رابرت موریس و دن مک داف به عنوان دانشجویان دکترای ام آی تی ( موسسه فناوری ماساچوست) ساخته شده است.

این دو نفر هفته ای ۵۰ ساعت در شبکه های اجتماعی وقت تلف می کردد همین امر موجب شد که آنها تصمیم بگیرند در راستای ترک این عادت گامی بردارند و با استفاده از قدرت مهارتهای خود با این ضعف مقابله کردند.

این دستگاه کارآیی نسبتا ساده ای دارد، یک دستگاه کوچک که به صفحه کلید کاربر وصل شده و به شکل فیزیکی یعنی یک شوک الکتریکی به کاربر یادآور می شود که مدت طولانی در اینترنت سپری کرده است. شاید بیشتر بتوان شوک این گجت را نوعی سقلمه تعبیر کرد که ضربه ای نامطلوب دارد، اما در عین حال نمی توان این شوک را خطرناک دانست.

براساس اظهارات مک داف، این گجت استفاده کاربر از اینترنت را مونیتور می کند و اگر کاربر وقت طولانی را در یک سایت سپری کند، گجت چاولوف پوک با یک شوک این مسئله را به وی یادآوری می کند.

به رغم این که این گجت می تواند کاربردهای بسیاری برای افرادی که به اینترنت به ویژه به شبکه های اجتماعی اعتیاد پیدا کرده اند، باشد هنوز هیچ تصمیمی برای تجاری سازی این محصول اتخاذ نشده است. چرا که به نظر می رسد عادتهای بد چنان در برخی از ما ریشه کرده که حتی سقلمه زدن هم کاری از پیش نمی برد.
کد مطلب: 27302
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام