کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه جدید محققان برای جلوگیری از سرقت آنلاین کلمه عبور

خبرگزاری مهر , 3 شهريور 1392 ساعت 13:31

ایتنا- سیستم Uni-IDM به عنوان راه حل برای افرادی طراحی شده که نیاز به خدمات آنلاین برای پرداخت مالیات، قبضها و خریدهای اینترنتی دارند اما در استفاده از اینترنت کم تجربه هستند.




محققان دانشگاه بریتیش اظهار داشتند که فناوری تولید کرده اند که می تواند کاربران اینترنت را در مقابل حملات سایبر فیشینگ و سرقت آنلاین کلمه عبور محافظت کند.



به گزارش ایتنا از مهر، در حملات فیشینگ، مجرمان در سایتهای تقلبی شبیه سایتهای واقعی در کمین افراد هستند تا آنها را ترغیب کنند که اطلاعات خود را با جزئیات در آن وارد کنند که این اطلاعات دربرگیرنده اطلاعات شخصی و اقتصادی کاربران است.

دانشمندان علوم رایانه ای دانشگاه رویال هالووی در لندن اظهار داشتند که سیستمی به نام Uni-IDM اختراع کرده اند که می تواند به کاربران اینترنتی این امکان را بدهد که کارتهای هویت الکترونیکی برای هر سایتی که به آن دسترسی دارند تهیه کنند تا از حملات سایبر فیشینگ و سرقت آنلاین کلمه عبور جلوگیری شود.

فیشینگ ‏ به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی از طریق جعل یک وب‌سایت یا آدرس ایمیل گفته می‌ شود.

شبکه‌ های اجتماعی و وب‌ سایت‌های پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. علاوه بر آن، ایمیل‌هایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی پیوندی به یک وب‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.

این کارتهای هویت مجازی به صورت مخفیانه ذخیره و موج می شود که کاربر وقتی که می خواهد وارد سایت شود به سادگی روی این کارتها کلیک کند و از این حقیقت آگاه است که اطلاعاتی که ارسال کرده به وب سایت اصلی ارسال می شود.

کریس میتچل از گروه امنیت اطلاعات این دانشگاه گفت: ما مدتهاست که می دانیم سیستم نام کاربری و کلمه عبور بسیار دردسرساز و ناامن است که این امر برای بسیاری از سایتهای بزرگ دردسر تولید کرده است. سایتهای بسیاری با استفاده از همین نام کاربری و کلمه عبور هک شده اند.

وی افزود: به رغم تمام این معضلات داشتن نام کاربری و کلمه عبور فناوری غالب است، درحالی که شرکتهای بزرگ می توانند از روشهای بهتر و امن تری استفاده کنند.

این محقق اظهار داشت سیستم Uni-IDM به عنوان راه حل برای افرادی طراحی شده که نیاز به خدمات آنلاین برای پرداخت مالیات، قبضها و خریدهای اینترنتی دارند اما در استفاده از اینترنت کم تجربه هستند.

میتچل ابراز امیدواری کرد که این فناوری بتواند عاملی برای عرضه فناوری های پیچیده تر در راستای حمایت از کاربران اینترنتی باشد.


کد مطلب: 27279

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/27279/راه-جدید-محققان-جلوگیری-سرقت-آنلاین-کلمه-عبور

ايتنا
  https://www.itna.ir