۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۲

نشر اکاذیب در اینترنت برای انتقامگیری از صاحبکار

ایتنا- متهم، فارغ‌التحصیل نرم‌افزار و کارمند سابق شرکت بوده و پس از اخراج به فکر انتقامجویی از صاحب‌کار خود بوده است.
نشر اکاذیب در اینترنت برای انتقامگیری از صاحبکار


ماموران پلیس فتای خراسان‌رضوی عامل توهین و نشر اکاذیب در فضای مجازی علیه یکی از شرکت‌های معتبر را شناسایی و دستگیر کردند.



به گزارش ایتنا از ایسنا سرهنگ عرفانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شرکت‌های تجاری به دلیل نشر اکاذیب با قصد تشویش اذهان عمومی در استان کارشناسان پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: ماموران با شناسایی رد متهم در فضای مجازی در عملیاتی با انجام هماهنگی قضایی وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه ضمن اظهار ندامت بیان داشت که فارغ‌التحصیل رشته نرم‌افزار و پشتیبان سابق سیستم‌های رایانه‌ای شرکت بوده و پس از اخراجش از شرکت، با هدف انتقامگیری از صاحب کار خود مطالب کذبی را علیه وی در سایت شرکت منتشر کرده است.

عرفانی اضافه کرد: پس از تحقیقات تکمیلی پرونده به همراه متهم در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان خراسان‌رضوی به صاحبان مشاغل تاکید کرد : رمزهای مدیریتی و امنیتی را پس از اتمام کار کارمندان سریع تغییر دهند.

وی درباره ماده ۱۸ جرایم رایانه‌ای گفت: هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا به همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، راسا یا به عنوان نقل قول، به شخصیت حقیقی یا حقوقی یا مقام‌های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
کد مطلب: 27278
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام