۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۸
درد دل‌های وزیر پیشین ارتباطات

وزیر ارتباطات دبیر شورای عالی فضای مجازی شود

ایتنا - نامی:ما در دوره کاری خود خیلی تلاش کردیم برخی اقدامات را انجام دهیم که نتوانستیم و مورد هجوم قرار گرفتیم.


وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: لازم است حتما وزیر ارتباطات، دبیر شورای عالی فضای مجازی هم باشد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تودیع خود اظهار کرد: وزارت ارتباطات امروزه مهم‌ترین زیربنای حرکت جامعه جهانی به شمار می‌رود و نگاهی به کشورهای بزرگ گویای آن است که هسته اصلی جهانی سازی بر پایه حوزه ICT قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که ملتی که به اطلاعات اشرافیت داشته باشند می تواند اراده خود را به دیگر ملت‌ها تحمیل کند، گفت:‌ اکنون آمریکا به این سمت پیش می‌رود و در این زمینه اقدامات متعددی داشته است. این کشور اکنون در تلاش است تا ۶۴ ماهواره خود را به لایه زئو بفرستد که این اتفاق خیلی دور نیست و شاید و به مدت ۱۸ ماه آینده شاهد آن باشیم و نکته مشخص آن که این موضوع تاثیر بسیاری خواهد داشت.

وزیر ارتباطات دولت دهم همچنین عنوان کرد: با توجه به اهمیتی که در این حوزه وجود دارد، سرمایه‌گذاری در آن هم از اهمیتی ویژه برخوردار می‌شود، ما در دوره کاری خود خیلی تلاش کردیم برخی اقدامات را انجام دهیم که نتوانستیم و مورد هجوم قرار گرفتیم.

محمدحسن نامی همچنین اظهار کرد:‌ از جمله اقداماتی که ما در زمان اجرای آن با هجوم مواجه شدیم بحث آزمایشگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: طی مدتی که در وزارت ارتباطات حضور داشتم از جهتی خوشحال بودم که حضور من در کنار عزیزان موجب پایداری این وزارتخانه شد اما در دو صحنه هم ما مورد فشار قرار داشتیم و پشتیبانی نمی‌شدیم. حتی به ما اجازه ارائه یک گزارش اقتصادی هم نمی دادند و می گفتند این گزارش اقتصادی است درحالی که ما پس از وزارتخانه‌های نفت و اقتصاد بیشترین واریز را به حساب دولت داشتیم.

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین عنوان کرد:‌ لازم است اکنون در دولت جدید به این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای صورت گیرد که کسری‌های گذشته برطرف شود.

نامی در عین حال خاطرنشان کرد: لازم است حتما وزیر ارتباطات خود دبیر شورای عالی فضای مجازی شود.
پس از طرح این موضوع از سوی او از میان جمع حاضر در مراسم عده‌ای به نشانه تایید به ذکر صلوات پرداختند.

وی همچنین عنوان کرد: لازم است حتما آزمایشگاه‌هایی مانند فیبرنوری و غیره به وزارت ارتباطات برگردانده شود چرا که این آزمایشگاه‌ها به درد کس دیگری نمی خورد و اگر این آزمایشگاه‌ها به وزارت ارتباطات بازگردانده شود ما همچنین از این اتفاق خوشحال خواهیم شد چرا که این موضوع از آرزوهای من هم بود اما کسی پشتیبانی نکرد و ما تنها ماندیم.

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طراحی ماهواره‌های لایه زئو در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: باید ما هم امکانات لازم را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم. 
 
 
کد مطلب: 27186
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
حالا که میخواد بره حرفای قشنگی میزنه جلل خالق!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام