۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۷

احتمال تولید نسل جدید ابزارهای ERP توسط گوگل

ایتنا- مایکروسافت اکنون 90 درصد بازار نرم‌افزارهای تجاری را در دست دارد و گوگل قصد دارد وارد رقابت با این غول نرم‌افزاری شود.
احتمال تولید نسل جدید ابزارهای ERP توسط گوگل


برای سال‌های طولانی شرکت گوگل تلاش فراوانی انجام داد تا در حوزه نرم‌افزارهای تجاری و سازمانی گوی سبقت را از مایکروسافت برباید. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت cloudtweaks، این طور که شرکت تحقیقاتی گارتنر در گزارش جدید خود توضیح داد است، مایکروسافت با مجموعه نرم‌افزاری Office هم‌اکنون ۹۰ درصد این بازار را در اختیار دارد و در مقابل شرکت گوگل با تاکید و تمرکز بیشتر بر ابزارهای سازمانی مبتنی بر فضای پردازش ابری سعی کرده است به موفقیت‌هایی در این زمینه دست پیدا کند و این طور که گارتنر می‌گوید، گوگل صاحب ۳۳ درصد بازار جهانی ابزارهای سازمانی مبتنی بر فضای پردازش ابری است. 

در فضای کنونی گوناگونی رخ می‌دهد که می‌تواند به نفع گوگل تمام شود. نخست آنکه سازمان‌ها همچنان توصیه‌هایی را برای ذخیره اطلاعات خود روی فضای پردازش ابری دریافت می‌کنند. 

کارشناسان مرکز تحقیقاتی Mason اوایل سال جاری میلادی در گزارشی پیش‌بینی کردند بازار ابزارهای پردازش ابری سازمانی با رشد سالانه ۱۷ درصدی به جلو حرکت خواهد کرد. 

نکته دوم در این زمینه این است که گوگل یکی از بزرگترین غول‌های تبلیغات آنلاین جهان محسوب می‌شود. این مسئله قدرت فراوانی به گوگل داده است تا از رقبای خود در فضای پردازش ابری پیشی بگیرد. 

این اتفاقات باعث شده است تا شرکت گوگل روی ابزارهای برنامه‌ریزی منابع سازمانی(ERP) تمرکز بیشتری انجام دهد. 

بر اساس گزارش جدیدی که مرکز تحقیقاتی IDC منتشر کرده است، ۲۵ درصد شرکت‌های کوچک در تلاشند ابزارهای ERP مبتنی بر فضای پردازش ابری را در اختیار بگیرند و ۲۰ درصد آن‌ها هم استفاده از ابزارهای یاد شده را به طور کاملا جدی در برنامه کاری خود قرار داده‌اند.
کد مطلب: 27152
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام