۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۴

هشدار مایكروسافت به كاربران ویندوز XP

ایتنا- مایكروسافت به كاربران ویندوز XP هشدار داد كه درصورتی‌كه پیش از آوریل 2014 به استفاده از این سیستم عامل پایان ندهند، با آسیب‌پذیری‌هایی روبرو خواهند شد كه هرگز ترمیم نمی‌گردند.
هشدار مایكروسافت به كاربران ویندوز XP


روز جمعه مایكروسافت به كاربران ویندوز XP هشدار داد كه درصورتی‌كه پیش از آوریل ۲۰۱۴ به استفاده از این سیستم عامل ۱۲ ساله پایان ندهند، با آسیب‌پذیری‌هایی روبرو خواهند شد كه هرگز ترمیم نمی‌گردند. 


این هشدار كه آخرین هشدار در كمپین دوساله متقاعد كردن كاربران برای كنار گذاشتن ویندوز XP است، مشابه هشداری است كه یكی از اعضای SANS هفته گذشته منتشر كرد و پیش‌بینی كرد كه هكرها آسیب‌پذیری‌های شناسایی شده ویندوز XP را تا زمانی كه مایكروسافت پشتیبانی این سیستم عامل را قطع كند، نگاه خواهند داشت و پس از آن اقدام به سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری‌ها بر روی سیستم‌های محافظت نشده خواهند كرد. 

به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، به گفته یك محقق امنیتی Trustworthy، در اولین ماه‌های پس از آوریل ۲۰۱۴ با عرضه به‌روز رسانی‌های امنیتی مایكروسافت، مهاجمان این به‌روز رسانی‌ها را مهندسی معكوس كرده و آسیب‌پذیری‌ها را كشف كرده و بر روی ویندوز XP تست خواهند كرد. 

درصورتی‌كه ویندوز XP نیز این آسیب‌پذیری‌ها را داشته باشد، مهاجمان تلاش خواهند كرد كد سوء استفاده كننده از این آسیب‌پذیری‌ها در ویندوز XP را تولید نمایند. از آنجایی‌كه از آن پس هیچ به‌روز رسانی امنیتی برای ویندوز XP عرضه نخواهد شد، این آسیب‌پذیری‌ها همواره اصلاح نشده باقی خواهند ماند. 

مهندسی معكوس اصلاحیه‌ها یك روش معمول مورد استفاده محققان امنیتی و مجرمان سایبری است. 

زمانی كه اصلاحیه‌ای عرضه می‌گردد (برای مثال برای ویندوز ۷)، هكرها می‌توانند با مقایسه كد نسخه‌های به‌روز رسانی شده و به‌روز نشده، تغییرات را شناسایی نمایند. به این ترتیب محل وقوع آسیب‌پذیری‌ها مشخص می‌شود. 

در نهایت آنها می‌توانند از این اطلاعات برای بررسی وجود این آسیب‌پذیری‌ها در ویندوز XP استفاده كنند. 

به همین دلیل است كه زمانی كه مایكروسافت نقصی را در سیستم عاملی مثل ویندوز ۸ برطرف می‌كند، به طور همزمان همان آسیب‌پذیری را در سایر نسخه‌های سیستم عامل خود نیز اصلاح می‌نماید.
کد مطلب: 27142
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
من که عشقم فقط ویندوز XP است.
ویندوز 7 که با اون رنگها چشم ادمو کور میکنه. ویندوز 8 هم که چندان جالب نیست. احتمالا من تا پایان عمر از XP استفاده خواهم کرد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام