۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵

شکایت وزیر کار برزیل از سامسونگ بدلیل شرایط وحشتناک کارگران کارخانه مانائوس

ایتنا- اینگونه که وزیر کار برزیل ادعا کرده کارگرها در کارخانه سامسونگ در برزیل در شرایط سختی مثل شیفت کاری 15 ساعته ، آزار و اذیت هنگام کار و نداشتن حق استراحت و نشستن، از جمله مواردی است که به گفته وی کارگران را بیمار می‌کند.
شکایت وزیر کار برزیل از سامسونگ بدلیل شرایط وحشتناک کارگران کارخانه مانائوس


وزیر کار برزیل به نمایندگی از وزارت کار این کشور از کمپانی سامسونگ بدلیل شرایط بد ۶ هزار کارگری که در کارخانه های این کمپانی در برزیل مشغول به کار هستند، شکایت کرد.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، اگر سامسونگ در برزیل گناهکار شناخته شود، ملزم به پرداخت جریمه ۱۰۷ میلیون دلار خواهد شد.

شکایت های ممتد کارگران کارخانه سامسونگ در مانائوس به خاطر شیفت های کاری ۱۵ ساعته، نداشتن صندلی و عدم اجازه نشستن حین کار، نداشتن حق استراحت و مرخصی و اذیت و آزار در محیط کار از جمله دلایلی است که باعث شده تا وزیر کار برزیل، شخصا وارد عمل شود.

اگر کمپانی سامسونگ گناهکار شناخته شود، باید جریمه ای معادل ۱۰۷ میلیون دلار به کارگران زیان دیده پرداخت نماید.

گزارشها در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد حدود ۲ هزار کارگر مریض شدن به خاطر شرایط بد کار و بیماری درد کمر و مجبور به ترک محل کار و خانه نشین شدن به مدت حداقل دو هفته شده اند.

گفته می شود شرایط بد تعریف شده برای کارگران طوری بوده که باید در عرض ۵۶ ثانیه یک تلویزیون را اسمبل کرده و در ۳۳ ثانیه نیز یک تلفن همراه را اسمبل می کرده اند.

این اولین بار نیست که سامسونگ بدلیل شرایط بد ایجاد کرده برای کارگران برزیلی در این کشور مورد بازخواست قرار می گیرد. در سال ۲۰۱۱ سامسونگ بدلیل محکومیت مشابه ووارد کردن خسارت به کارگران کارخانه خود در کمپیناس در ایالت سائو پائولو ۲۱۴ هزار دلار جریمه پرداخت کرد.

کارگران کارخانه کمپیناس شرایط کاری را وحشتناک توصیف کرده و گفتند از سوی مدیریت تهدید شده بودند که در صورت شکایت، از کارخانه اخراج می شوند.

سامسونگ ضمن پرداخت جریمه به کارگران متضرر در کارخانه کمپیناس باید در این ماه (آگوست ۲۰۱۳) ثابت کند که جبران حوادث را کرده و رضایت کارگران متضرر را جلب کرده است.

گفتنی است در چین نیز شکایت از کمپانی فاکسکان بدلیل ایجاد شرایط بد برای کارگران شده است و بدلیل شراکت فاکسکان با اپل، این کمپانی نیز تحت فشار قرار گرفته است اما شرایط اپل با سامسونگ کاملا متفاوت است چرا که کارخانه های سامسونگ در برزیل و ... مستقیم زیر نظر این کمپانی کره ای بوده و مالکیت اصلی آنها متعلق به سامسونگ است اما در مورد فاکسکان باید گفته شود که فقط شریک اپل بوده و اپل مالکیتی روی آنها ندارد.

از سوی دیگر بریل تنها کشوری نیست که سامسونگ کارخانه های خود را در آنجا دایر کرده و مشتریان از خرید ابزارهایی مانند موبایل و لوازم خانگی که کارگران تحت فشار جسمانی و روحی انها را تولید می کنند، ابا دارند.
کد مطلب: 27130
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام